Almen studieforberedelse (AT)

AT i Psykologi

30. marts 2015 af sofie96 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg skriver AT i Psykologi B og Engelsk A. Mit emne er autisters kommunikationsvanskeligheder.

Jeg bruger Hans Aspergers teori om det autistiske menneske, og en teori af Simon Baron Cohen: "Theory Of mind." Min vejleder havde først sagt at jeg brugte psykologi som et samfundsvidenskabeligt fag, hvilket jeg ved eftertanke slet ikke var enig i. Vi snakkede så sammen, og hun kunne heller ikke forstå hun havde sagt det. Min vejleder sagde så at jeg både brugte psykologien som et naturvidenskabeligt fag, og et humanistisk fag, hvilket hun sagde man godt måtte - mit spørgsmål er så bare, om det er muligt at kombinere det? Jeg tvivler lidt på hende, da hun har let ved at komme med uklare og usikre svar. Kan man argumentere for at bruge to hovedretninger inden for det? Til det endelige AT er det vigtigt at man bruger mindst to hovedretninger, og jeg bruger allerede det humanvidenskabelige i engelsk, hvor jeg analyserer en roman. Jeg synes bare mest at jeg benytter psykologien som et humanvidenskabeligt fag..  Jeg håber at der er et par venlige hoveder som har lyst til at hjælpe!


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. marts 2015 af Marijahh (Slettet)

Der er intet krav om at årets AT-opgaver skal være på tværs af fakulteter. Derfor må du gerne bruge både engelsk og psyk som humanistiske fag, du skal bare huske at der fortsat er krav om tværfaglighed, så der skal være forskel de metoder du benytter i fagene :) 
 


Svar #2
30. marts 2015 af sofie96 (Slettet)

Okay, tak! Det kan være jeg har misforstået det hun sagde så. Jeg ved godt at det er svært at sætte sig ind i, men ville du så ikke også være enig i at teorier om autister - baseret på kvalitative undersøgelser, er psykologi som humanistisk fag? :) 


Skriv et svar til: AT i Psykologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.