Resultater: 17781 til 17800 af 436513
-
Fejl i pensumopgivelse - meget vigtigt!!
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg sidder her og sveder og min geografi (jeg skal op på fredag). Min lærer fortalte da hun udleverede pensummet, at hun ikke gad at tælle det op til normal sider... Hun har åbenbart bare gættet så, hvor mange sider hun har opgivet. F.eks. til klima/humane økosystemer har hun sk... -
Finde toppunktet for 2.gradspolynomiet x^2+2x
ForumindlægHvorfor bliver toppunktet for følgende funktion lig (-1,-1) og ikke (-1,0)? -
Rettelse.
ForumindlægHej. Er der nogen, der gider rette en halv side fransk analyse? Den er ikke færdig, men den er til i morgen, og jeg vil meget gerne have kigget på grammatikken. Kan sende den over mail. Tak på forhånd. ;) -
Bestem værdimængden for f(x) = -3
ForumindlægJeg kan se, at der er tale om en sur parabel, fordi a er negativ, altså må toppunktet være parablens maksimum, og derfor gå fra dette toppunkt til minus uendelig. Men for at bestemme værdimængden må jeg jo kende toppunktet, og hvordan regner jeg det ud, når jeg ikke har flere oplysninger? Jeg ska... -
Bestem en ligning
ForumindlægBestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P. f(x) = 3x3 - 6 P(2,18) -
Triple integral
ForumindlægEvaluate the following integral , where R is the part of the sphere in the first and second octant, i.e., where . -
Løs differentialligning?
ForumindlægI en model for, hvordan en bestemt population udvikler sig i tidens løb, antages det, at populationens væsthastighed er proportional med populationens størrelse. Tiden t måles i døgn, og proportionalitetskonstanten er 0,084. Det antages, at der til at begynde med er 10 individer i populationen. d... -
Hurtig hjælp til statistik
ForumindlægSkal regne kvartil sættet ud med decimaltal. altså ingen aflæsning, hvordan gør jeg det? -
Areal af betstemt integrale
ForumindlægHej Allesammen.. Sidder med opgave som jeg ikke er helt klare over hvordan man løser, så håber at nogle af jer vil guide mig igennem.. Opgaven lyder: To funktioner f og g er givet ved f(x) = √10-2x og g(x) = -x graferne for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x=-3 af... -
oversvømmelse...ARGHHH!!!
Forumindlæghey folkens!!!Har lige et spørgsmål.. Hvornår, og hvorfor opstå der oversvømmlse???????????????????????+Takker på forhånd..~Molly~ -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Vector Field
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave. Let us study the vector field: a) Show that the vector field is conservative and find the scalar potential φ(x, y, z) b) Calculate the line integral of the tangential component of F along any curve C from point (0, 0, 0) to (1,2,3) -
Chronique de dèrive douce
ForumindlægHejsa, hvis der er nogen som har eller kan lave et resume af "Chronique de la dèrive douce" ville det være til stor hjælp, skal op i fransk imorgen ;P -
Multimedie eksamen
ForumindlægHej, er der en her der ved hvordan multimedie eksamen foregår? Har hørt at man skal analysere en hjemmeside kan det passe? Da min lærer var sikker på at vi ikke skulle op har han ikke fortalt noget om det. -
bolia præsentation Hjælppp!
Forumindlægjeg står i den situation at jeg skal op i eksamen erhvervs case på torsdag, er der noget der har fremlagt eller skal fremlægge, eller måske bare har nogle gode vinkler til emnerne Markedsføring/geografi, personalehåndbogen, for mange deltids ansatte.er virkelig på bar bund, synes ikke der er nogl... -
Biologi hjælp, haster, Cellen
ForumindlægHvad er forskellen mellem "aktiv transport" og faciliteret diffusion. De begge kræver transportproteiner, men kan ikke se forskellen ud over at "aktiv transport" kræver AdenosinTriPhosphat forbrug. Ønsker en uddybning, hvis muligt eller en forklaring af forskelle. Tak. -
Surface area
ForumindlægCalculate the surface area of the cylinder that lies inside the cylinder -
Datalogi eksamen
ForumindlægHejsa. Er der nogen som ved hvordan datalogi eksamen foregår? Får min udleveret et bilag man skal redegøre for eller snakker man bare ud i luften? Er der evt også nogen der har en hel masse gode noter som de har lyst til at dele med verden? -
"vi kommer ingen vegne" på engelsk
ForumindlægHej (: Jeg skal oversætte en dansk tekst til engelsk. Hvordan kan jeg oversætte: "Vi kommer ingen vegne" til engelsk? Håber i har lyst til at hjælpe lidt her :D -
Fuldstændige forbrænding
ForumindlægSkriv et afstemt reaktionsskema for den fuldstændige forbrænding af tetradecan C(14)H(30)Det burde være uhyre simpelt, men jeg sidder fast. Jeg er kommet frem til følgende:C(14) H(30) + 43O(2) --> 14CO(2) + 15H(2)OMen min facit liste siger:2C(14) H(30) + 43O(2) --> 28CO(2) + 30H(2)OHvad går...
