Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19581 til 19600 af 47039
-
Har du været oppe i historie??
ForumindlægHej, Jeg skal til historie eksamen på mandag - og tænkte om der var nogle der har været oppe, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? :) -
dotbanner.dk
Forumindlægjeg har flere gange oplevet at det tager omkring 2.5 sekunder at loade denne side.. det sker som regel mest når jeg vil se profiler.. -
Hvad er hulelegenden
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig, hvad hulelegenden går ud på? (i fórbindelse med biedermeierkulturen). Min dansklærer har skrevet det i nogle noter, der er blevet udleveret, men det er ikke blevet forklaret. Hilsen Maria -
Uddannelse og gennemsnit
ForumindlægHej Hvilke uddannelser indenfor den naturvidenskabelige fakultet kræver et højt snit? -
Kan man slippe for Fysik/kemi
ForumindlægHejsa. Er det muligt på enten HHX eller STX helt at slippe for Fysik/kemi? For jeg har INTET at bruge det til, og forstår det heller ikke særlig godt, så hvis jeg kunne slippe for det, så ville det være perfekt :-) På forhånd tak for svarerne :) -
Cecil Bødkers digt; Vredens ager
ForumindlægJeg er igang med at analyser et digt fra Cecil Bødker og vil hører om der er nogle der evt har læst digtet "Vredens ager" Og hvad den første strofe omhandler? Hvor går du hen med din vrede barn, når vejene spærres af ord du ikke forstår, og din angst bliver større end staffen. ... -
Hjælp til oversættelse!!!
ForumindlægHey!!Jeg vil bliver rigtig glad hvis i gad at rette min oversættelse fra dansk til engelsk!!Den danske tekst:En efterårsdag var fire unge mennesker på vej ud til en sø. efter nogle hårde uger på collage trængte de til at slappe af; måske kunne det være spændende at prøve noget nyt, noget anderled... -
Engelsk rettelse!!!
Forumindlægnogén der gider, at rette nogle sætninger?? Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning på linjen nedenunder. (dvs : først skriver du den korrekte sætning – og dernæst dine begrundelser for hvorfor det r... -
rette to sætninger?
ForumindlægDer nogen sætninger i min stil som jeg er tvivl om: "Die Stimmung in das Bild ist sehr gedrückt. Es ist Weiss und Schwarz, und die Farben reflektieren die Geistesverfassung der Frau in dem Bild. Sie denkt an die letzte paar Tagen. " Dansk. Stemningen på billedet er meget nedtrykt. Det e... -
Spansk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg oversætte nogle sætninger fra spansk til dansk og fra dansk til spansk, og vil gerne høre om det er korrekt. 6. Traduce al Danés y al Español a. 1. Sandra tiene que ir en taxi o en bus al centro Sandra tager taxa eller bus til centrum. 2. Vamos en coche a Managua Vi... -
Tidsperioder
ForumindlægDette kunne være en god idé at lave nogle oversigter over der forskellige tidsperioder i dansk litteratur på denne side som f.eks: Barok, rokoko, romantikken, naturalismen, dadaisme, futurisme, ekspressionisme, surrealisme, kultur radikalisme, heretica, modernisme, konfrontations- og post moderni... -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Skriftlig eksamen ikke længere obligatorisk?!
ForumindlægHej alle. Jeg ved at skriftlig dansk eksamen ikke længere er obligatorisk, men idag fik jeg så at vide at INGEN skriftlige eksaminer for kommende 3.g'ere og dem herefter vil være obligatoriske! (en havde fået det at vide af studievejlederen) Det kan da ikke passe, kan det!? Så kan man simpel... -
HASTER !! HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægHello guys, jeg skal virkelig bruge et referat af "i modesalonen" - af Herman Bang .. Jeg forbereder til eksamen og skal op til mundtlig dansk på tirsdag om emnet det moderne gennembrud. hvis i kan give alle facs om det moderne gennembrud, og især en analyse eller bare et eller andet so... -
Det moderne gennebrud - Irena Holm
ForumindlægHeeeeeej .. Jeg skal til at skrive 2.g opgave om det moderne gennembrud i dansk. Jeg overvejer Irene Holm med henblik på det moderne gennembrud, men tænkte på om der nogen der har lavet en rigtig god analyse, fortolkning og perspektivering af denne novelle, bare sådan så jeg kan danne mig et bill... -
Hjælp... :'(
ForumindlægHej alle sammen. Jeg føler at min lærer ikke kan lide mig, og prøver på at få mig ned i karakter. (Dansk lærer) Kan man ikke gøre noget ved det? Klage, eller få snakket med en eller anden om det. En lærer bør ikke se ned på folk på den måde, bare fordi vedkommende kommer fra et andet land. -
medicin i udlandet
ForumindlægHej Nogen der ved hvad man skal gøre, hvis man gerne vil læse medicin i Ukraine? Jeg har læst mig frem til at man godt kan "købe" sig en uddannelse i medicin der, kan det passe? Ved I om man evt skal have noget bestemtemt snit for at at blive optaget på medicin studiet? og om man kan s... -
en sætning..
ForumindlægFra dansk til tysk.. De kom med et forslag, jeg slet ikke kan acceptere. Den Servise, vi får her, er virkelig førsteklasses = Sie einen Vorschlag machen, den ich nichts akzeptieren kann. Der Service wir hier geben, der wirklich erstklassig ist. på forhånd tak. -
Konservative Folkeparti
ForumindlægHvordan mener i at Konservative Folkeparti har håndteret mediernes hetz? Føler i at Lene Espersen og Henriette Kjær har gjort de rette valh ift. Dansk politik? Er det en "fair" måde hvordan medierne har kørt på det konservative Folkeparti? Helst uddybende svar -
Statistikker Reality TV og facebook
ForumindlægHej alle. Er der nogle der ved hvor man kan finde nogle statistikker som omhandler "hvem der ser reality tv" og "hvor mange der ser reality tv" "hvor mange danske reality shows er der" ?? Har meget brug for hjælp til mine statistikker i samfundsfagdelen i min AT. H...
