Matematik
Stamfunktion
a)f(x)=1/3x^4 Stamfunktion= 1/9 x^3
b)f(x)=3/2x^-2 Stamfunktion= 3/2x
Er det rigtig eller er jeg helt forkert på den?
Svar #1
03. september 2012 af dikkelmikkel (Slettet)
Når du differentierer stamfunktionen skal du få den oprindelige(her f(x)) så det er ikke korrekt.
Svar #2
03. september 2012 af Andersen11 (Slettet)
Det er helt forkert. Benyt formlen ∫ xn dx = xn+1/(n+1) + k , for n ≠ -1 .
Du kan altid prøve efter ved at differentiere tilbage igen.
Skriv et svar til: Stamfunktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
