Matematik

f'(x)=0 hvordan? ://

04. januar 2013 af popcorn81 (Slettet)

Hej Jeg skal løse ligningen f '  (x) = 0 

 

Der bliver angivet funkionen: 

ax^(2)+bx+c , a ≠ 0

 

Håber nogen kan hjælpe.. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. januar 2013 af nielsenHTX

start med at finde f '(x) med regne reglen (a*xn)'=anxn-1 på hvert led.

det udtryk skal du så sætte lig med 0 og løse den fremkomne  ligning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. januar 2013 af mathon


                     ...kan du differentiere et polynomium?


Svar #3
04. januar 2013 af popcorn81 (Slettet)

ja. Et andegradspolymen kan jeg vel godt 


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. januar 2013 af mathon

hvad bliver så
 
                    f '(x)  når f(x) = a•x2 + b•x + c   ?


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. januar 2013 af SuneChr

# 3  Fortæl om et andegradspolymen. Det har jeg nemlig aldrig hørt om, før nu. Vi lærer for livet, sagde Grundtvig.


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. januar 2013 af mathon

 

                          f '(x) = 2a•x + b = 0        skal du løse med hensyn til x


Skriv et svar til: f'(x)=0 hvordan? ://

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.