Matematik
Partielbrøk opløsning..
Jeg kan ikke helt se hvorfor denne bliver forkert..
Synes ellers jeg gør det rigtigt?
Svar #1
13. april 2013 af peter lind
Du har lavet nogle simple regnefejl. Brug evt. et regneark til udregningerne.
Tip Lad være med at gang parenteserne med s , -1+s og 3s+1 ud. Når parenteserne er der bliver udregningerne væsentlig nemmere og du slipper også for disse multiplikationer
Svar #2
13. april 2013 af Lars195 (Slettet)
forstår ikke hvad du mener med præcist de værdier nu nævner?..
Jeg ganger venstre side nævner på begge sider..
Svar #3
13. april 2013 af peter lind
I dit tilfælde med indsættelse af s=-3. Du ser let at alle led bortset fra det sidste indeholder faktoren s+3 som med -3 indsat giver 0. Det er altså kun leddet med D, der er forskellig fra 0. Dette led er D*s2(-1+s) som med -3 indsat giver D*(-3)2(-1-3) Dette kan klares med hovedregning. Det bliver altså langt nemmere at udregne end med din møjsommelige udregning af alle led
Svar #5
13. april 2013 af peter lind
jeg har ikke kontrolleret A men resten er rigtige. Lige en bemærkning. Man skriver ikke for eks. 2/-3 men -2/3
Skriv et svar til: Partielbrøk opløsning..
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
