Matematik
Andensgradsligninger
Hej
Er der nogle der ved, hvad man skal skrive i ''Input'' i Geogebra, hvis man ville finde toppunktet eller nulpunkter?
Svar #2
23. april 2013 af PeterValberg
Toppunktet kan bestemmes med kommandoen:
Ekstremum[<polynomium>]
altså hvis du har tegnet et andengradspolynomium som: f(x) = .......
så bestemmes toppunktet som:
Ekstremum[f]
Svar #3
23. april 2013 af phan0017 (Slettet)
Mange tak.
Men jeg har en formlen som hedder y=2x^2+2x-4. Når jeg skriver ''Ekstremum [y], skriver den at den er udefineret. Hvad skal man så skrive i ''inputtet?
Svar #4
23. april 2013 af PeterValberg
prøv at tegne den ved at skrive: f(x)=2x2 + 2x - 4 i inputfeltet
ekstremum kommandoen kræver et funktionsudtryk som en funktion af x
så y =..... dur ikke, men det gør f(x) = .......
Skriv et svar til: Andensgradsligninger
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.

