Matematik

Funktionsforskrift pleaseee hjælp!!

02. september 2013 af Yasoooo (Slettet) - Niveau: B-niveau

Funktionen f(x) = x^2 - 8x 

Hvordan bestemmer man forskriften? :O


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2013 af FrederikkeFava (Slettet)

Det du har der er forskriften for et 2. gradspolynomium?
Er det en opgave du skal lave eller?
Har du mere information :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. september 2013 af mathon

…menes   

                "Hvordan bestemmer man forskriftens fortegn"?

                                        f(x) = x • (x - 8)


Svar #3
02. september 2013 af Yasoooo (Slettet)

Det er en opgave jeg skal lave og der står ikke andet end det jeg har skrevet :(


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. september 2013 af mathon

                            Forskriften er opgivet i din opgavetekst!    hvilket forekommer noget ejendommeligt
                                                                                                at spørge om.

                                                                                                Du må have misforstået noget.


Svar #5
02. september 2013 af Yasoooo (Slettet)

Hov undskyld det er mig der er gal på den... Der stod  bestem f'(x)


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. september 2013 af mathon

"Hvordan bestemmer man forskriften for f '(x)? "

              Hvordan differentierer du  x2 - 8x ?


Svar #7
02. september 2013 af Yasoooo (Slettet)

Har ingen anelse er virkelig dårlig til matematik :( so sorry


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. september 2013 af mathon

      Hvordan differentierer du
                                                      k • xn   ?


Brugbart svar (0)

Svar #9
02. september 2013 af FrederikkeFava (Slettet)

Jeg vedhæfter et dokument der har reddet mig rigtig mange gange i dette tilfælde ! :D
Det har en liste over hvordan man differentiere med forskellige tal :)

 

Du tager hvert led og kigger på hvad der passer bedst i venstre side, derefter ser ud hvordan det kommer til at se ud ved siden af.

GLEM ALT DET DER STÅR OM F'(x) ! :D
Det er til et senere tidspunkt hvis du ikke forstår det eller kender det endnu :)
 

Håber det kan bruges :)


Brugbart svar (0)

Svar #10
02. september 2013 af Andersen11 (Slettet)

#9

Man kunne jo også slå op i bogen og repetere de relevante afsnit om differentiation, og om differentiation af potensfunktioner og polynomier, specielt når situationen for trådstarter er som beskrevet i #7.


Brugbart svar (0)

Svar #11
02. september 2013 af FrederikkeFava (Slettet)

#10

Helt sikkert og det ville også være det nemmeste :)
Men det jeg lagde op var bare en hjælp og er et rigtigt godt opslagsværk jeg har fået af min lærer :)


Skriv et svar til: Funktionsforskrift pleaseee hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.