Matematik

spørgsmål om EXL.

27. september 2013 af shaima88 (Slettet)

hey 

jeg skal laver opgaver på exl. men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal sætte PI ind 

fks 1/3*0,9*pi*r2

eller skal man skrive pi som bogstaver..


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. september 2013 af 123434 (Slettet)

pi=3,14


Svar #2
27. september 2013 af shaima88 (Slettet)

alså  ska jeg skrive den som 3,14 istadet for pi


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. september 2013 af SuneChr

# 0
π  skrives i Excel som
PI()

Skal vi ha' udregnet    π·2,0272·4,301
skrives i en celle
=PI()*2,027^2*4,301       (der må ikke være mellemrum)


Skriv et svar til: spørgsmål om EXL.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.