Matematik
Integralregning
Hej derude :-)
Nogle der kan hjælpe med en opgave i integralregning (se vedhæftet fil)!
På forhånd tak
Svar #1
28. september 2013 af peter lind
Brug at g(x) er en stamfunktion til f(x) og f(x) er en stamfunktion til h(x)
Svar #3
28. september 2013 af peter lind
Du skal bruge at ∫abf(x)dx = F(b) -F(a) hvor F er en stamfunktion af f(x). Du kender a, b og stamfunktionerne så nu er det bare at slå de pågældende værdier op
Svar #4
28. september 2013 af HE1234 (Slettet)
Jeg kender ikke stamfunktionerne direkte - men indirekte! Problemet er bare, at jeg ikke ved, hvordan man kan komme videre
Svar #5
28. september 2013 af peter lind
Du behøver helelr ikke at kende stamfunktionerne. Du behøver kun at kende deres værdi i a og b. Eksempelvis er F(x) = g(x) og g(a) = g(-2) = 8
Skriv et svar til: Integralregning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
