Matematik

Integralregning

28. september 2013 af HE1234 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej derude :-)

Nogle der kan hjælpe med en opgave i integralregning (se vedhæftet fil)!

På forhånd tak 

Vedhæftet fil: Opgave 4.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. september 2013 af peter lind

Brug at g(x) er en stamfunktion til f(x) og f(x) er en stamfunktion til h(x)


Svar #2
28. september 2013 af HE1234 (Slettet)

Men hvordan skal jeg gøre? Jeg er ret LOST!


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. september 2013 af peter lind

Du skal bruge at ∫abf(x)dx = F(b) -F(a) hvor F er en stamfunktion af f(x). Du kender a, b og stamfunktionerne så nu er det bare at slå de pågældende værdier op


Svar #4
28. september 2013 af HE1234 (Slettet)

Jeg kender ikke stamfunktionerne direkte - men indirekte! Problemet er bare, at jeg ikke ved, hvordan man kan komme videre 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. september 2013 af peter lind

Du behøver helelr ikke at kende stamfunktionerne. Du behøver kun at kende deres værdi i a og b. Eksempelvis  er F(x) = g(x) og g(a) = g(-2) = 8


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. september 2013 af mathon

generelt
                     g(x) er en stamfunktion til f(x)
       dvs
                     ab f(x)dx = g(b) - g(a)

.

                     g '(x) er en stamfunktion til h(x)
       dvs
                     ab h(x)dx = g '(b) - g '(a)


Skriv et svar til: Integralregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.