Matematik
Løsning af differentialligning
03. november 2013 af
Annebanana (Slettet)
-
Niveau: A-niveau
Hej.
Jeg skal løse differentialligningen, x prik = -t/x. Når det er et x med en prik over, er det så lig dx/dt?
Og kan jeg bruge dx/dt=f(t)g(x), så f(t)=-t og g(x)=-1/x ??
Jeg er nemlig ikke helt sikker på, hvad x prik betyder.
Tak på forhånd.
Svar #2
03. november 2013 af Andersen11 (Slettet)
Notationen benyttes som kortform for den tidsafledede af x(t) (det udtales "x punkt")
Skriv et svar til: Løsning af differentialligning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
