Matematik
Trigonometriske funktioner
09. januar 2014 af
preity (Slettet)
-
Niveau: B-niveau
Hej
Jeg har et spørgsmål: Hvordan skal man løse ligningen hvis ligningen ser ud som følgende sin(x)=3cos(x) eller feks: sin(2x) = 0,7. Jeg ved godt hvordan man skal løse ligningen hvis der bare står feks: sin(x)=0,35 eller cos(x)=0,65.
i sin(2x) = 0,7 og sin(x)=3cos(x) skal man få x erne på den ene side?? og derefter isolere x eller..?
Mange tak på forhånd :)
Skriv et svar til: Trigonometriske funktioner
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
