Matematik
Logik
Hejsa,
Når man bruger udtrykket. "hvis og kun hvis", skal jeg så forstå det som
"a" gælder hvis "b" sandt, er det samme som hvis "b" er sandt så gælder "a"
modsat udtrykket "hvis"
"a" gælder hvis "b" sandt. Er IKKE nødvendigvis det samme som hvis "b" er sandt så gælder "a"
Svar #1
13. marts 2014 af Andersen11 (Slettet)
Det skal forstås som det logiske "ensbetydende med" dvs. ⇔ .
Der gælder
p ⇔ q er ækvivalent med ( p ⇒ q ) ∧ ( q ⇒ p )
Skriv et svar til: Logik
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
