Matematik

Stamfunktion

27. august 2006 af mobz (Slettet)
Når der står:

Gør rede for, at

g(x)= (3x^2)+x-4ln(x)

er en stamfunktion til

f(x)= ((6x^2)+x-4) / x
--------------------------------------------

Skal jeg så differentier f(x) ?

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. august 2006 af mathon

du skal differentiere g(x)som så skal være lig f(x)

undersøge om g'(x)=f(x)

Skriv et svar til: Stamfunktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.