Matematik
Hjælp med stamfunktion
06. marts 2007 af
Jackass (Slettet)
To funktioner er givet ved f(x)=x^-(1/2)*LN(x) og g(x)=2x^(1/2)*LN(x)-4x^(1/2).
Gør rede for at g er stamfunktion.
Jeg ved at f'(x)= -1/2x^-(2.5)*x*LN(x)-x, men det er her jeg går i stå. Hvad gør jeg?
Gør rede for at g er stamfunktion.
Jeg ved at f'(x)= -1/2x^-(2.5)*x*LN(x)-x, men det er her jeg går i stå. Hvad gør jeg?
Skriv et svar til: Hjælp med stamfunktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
