Matematik

Hjælp med stamfunktion

06. marts 2007 af Jackass (Slettet)
To funktioner er givet ved f(x)=x^-(1/2)*LN(x) og g(x)=2x^(1/2)*LN(x)-4x^(1/2).
Gør rede for at g er stamfunktion.
Jeg ved at f'(x)= -1/2x^-(2.5)*x*LN(x)-x, men det er her jeg går i stå. Hvad gør jeg?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2007 af eightx2 (Slettet)

g(x) er stamfunktion til f(x):
g'(x)=f(x).

Skriv et svar til: Hjælp med stamfunktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.