Matematik

Isolering - hjælp!!!

19. januar 2008 af Molinus (Slettet)
Har denne ligning der hedder: n=T1/T1-T2

alle størrelser skal isoleres og er lidt i tvivl om hvordan den skal gribes an.

Håber nogle kan hjælpe mig :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. januar 2008 af Sherwood (Slettet)

Hvad mener du med alle størrelser?

Brugbart svar (1)

Svar #2
19. januar 2008 af 887 (Slettet)

n=1-t2
t2=1-n

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. januar 2008 af mathon

hvis ikke der
menes

n = T1/(T1-T2)

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. januar 2008 af mathon

...under antagelse af

n = T1/(T1-T2)

n*(T1-T2) = T1

n*T1 - n*T2 = T1

(n-1)T1 = n*T2

T1 = [n/(n-1)]*T2

og

T2 = [(n-1)/n]*T1

Skriv et svar til: Isolering - hjælp!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.