Matematik
stamfunktion
22. februar 2008 af
anna85 (Slettet)
hej
der står i min opgave at jeg skal sige hvad det vil sige at F(x)er stamfunktion til f(x)
der står i min opgave at jeg skal sige hvad det vil sige at F(x)er stamfunktion til f(x)
Svar #2
22. februar 2008 af mathon
...som -lidt mere mundtligt og "fremadrettet" - kan udtrykkes: "f(x) er differentialkvotient til F(x)"
men "bagudrettet"
udtrykkes: "F(x) er en af flere stamfunktioner til f(x)" ,
da
Sf(x)dx = F(x)+k
men "bagudrettet"
udtrykkes: "F(x) er en af flere stamfunktioner til f(x)" ,
da
Sf(x)dx = F(x)+k
Svar #3
22. februar 2008 af anna85 (Slettet)
ok tak
vil lige spørge også hvad det vil sige at lave integrationsprøve
vil lige spørge også hvad det vil sige at lave integrationsprøve
Svar #4
22. februar 2008 af dnadan (Slettet)
Differentier på begge sider:
S f(x) dx = F(x)+k
<=>
(S f(x) dx)'=(F(x)+k)'
<=>
f(x)=F'(x)=f(x)
S f(x) dx = F(x)+k
<=>
(S f(x) dx)'=(F(x)+k)'
<=>
f(x)=F'(x)=f(x)
Skriv et svar til: stamfunktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
