Matematik

stamfunktion

22. februar 2008 af anna85 (Slettet)
hej

der står i min opgave at jeg skal sige hvad det vil sige at F(x)er stamfunktion til f(x)



Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2008 af Isomorphician

hvis F'(x) = f(x) er F(x) en stamfunktion til f(x)

Brugbart svar (0)

Svar #2
22. februar 2008 af mathon

...som -lidt mere mundtligt og "fremadrettet" - kan udtrykkes: "f(x) er differentialkvotient til F(x)"

men "bagudrettet"
udtrykkes: "F(x) er en af flere stamfunktioner til f(x)" ,

da
Sf(x)dx = F(x)+k

Svar #3
22. februar 2008 af anna85 (Slettet)

ok tak

vil lige spørge også hvad det vil sige at lave integrationsprøve

Brugbart svar (0)

Svar #4
22. februar 2008 af dnadan (Slettet)

Differentier på begge sider:
S f(x) dx = F(x)+k
<=>
(S f(x) dx)'=(F(x)+k)'
<=>
f(x)=F'(x)=f(x)

Skriv et svar til: stamfunktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.