Matematik

Stamfunktion

02. september 2004 af Louise H (Slettet)
Hej

er der lige en der kan forklare mig hvordan jeg kan løse denne opgave:

To funktioner f og g er givet ved

f(x)=1/(e^(2x)-1) , x>0

og g(x)=½ln(e^(2x)-1)-x , x>0.

Gøre rede for, at g er en stamfunktion til f.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2004 af Samuel (Slettet)

Hvis g er en stamf. til f, skal g differentieret give f, dvs. g'(x)=f(x).

Du kan evt. skrive dine udregninger, hvis du stadig er i tvivl, men sådan er en stamf. defineret.

Skriv et svar til: Stamfunktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.