Matematik
Stamfunktion
02. september 2004 af
Louise H (Slettet)
Hej
er der lige en der kan forklare mig hvordan jeg kan løse denne opgave:
To funktioner f og g er givet ved
f(x)=1/(e^(2x)-1) , x>0
og g(x)=½ln(e^(2x)-1)-x , x>0.
Gøre rede for, at g er en stamfunktion til f.
er der lige en der kan forklare mig hvordan jeg kan løse denne opgave:
To funktioner f og g er givet ved
f(x)=1/(e^(2x)-1) , x>0
og g(x)=½ln(e^(2x)-1)-x , x>0.
Gøre rede for, at g er en stamfunktion til f.
Svar #1
02. september 2004 af Samuel (Slettet)
Hvis g er en stamf. til f, skal g differentieret give f, dvs. g'(x)=f(x).
Du kan evt. skrive dine udregninger, hvis du stadig er i tvivl, men sådan er en stamf. defineret.
Du kan evt. skrive dine udregninger, hvis du stadig er i tvivl, men sådan er en stamf. defineret.
Skriv et svar til: Stamfunktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
