Matematik
Hjæælp
01. april 2008 af
Nisa1 (Slettet)
Er virkelig gået i stå, håber nogen kan hjælpe :D
Lad f(x) = x^2-1. lav den sammensatte funktion f(f(x)) og løsligningen f(f(x))
Lad f(x) = x^2-1. lav den sammensatte funktion f(f(x)) og løsligningen f(f(x))
Svar #1
01. april 2008 af Jerslev (Slettet)
#0: Den sammensatte funktion f(f(x)) betyder, at du skal indsætte f(x) på x's plads. :)
f(f(x))=(x^2-1)^2-1
For at løse den skal du blot sætte (x^2-1)^2-1=0.
f(f(x))=(x^2-1)^2-1
For at løse den skal du blot sætte (x^2-1)^2-1=0.
Skriv et svar til: Hjæælp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
