Matematik
matematikopgave
f(x)=(1/2)*ln(e^x-1)-x
på forhånd tak
Svar #1
05. september 2004 af Samuel (Slettet)
(f(x)*g(x))'=f'(x)*g(x)+f(x)*g'(x)
Du skal så blot huske, du også har leddet "-x". Dette skal differentieres særskilt (jf. differensreglen).
Svar #2
05. september 2004 af Samuel (Slettet)
Jeg så ikke, at der stod (1/2).
Du skal benytte konstantfaktor-reglen.
Du lader (1/2) stå og ganger med ln(e^x-1)'. Husk, at det er en sammensat funktion!
Svar #3
05. september 2004 af cs (Slettet)
Svar #4
05. september 2004 af Damon (Slettet)
f'(x)= ½ * (1/(e^x-1))* e^x -1, x>0
Svar #5
05. september 2004 af cs (Slettet)
f(x)=(1/2)*ln(e^2x-1)-x
Svar #6
05. september 2004 af Samuel (Slettet)
Det gør jo en forskel...
Svar #7
05. september 2004 af Damon (Slettet)
f(x)=(1/2)*ln(e^2x-1)-x, x>0
f'(x)=(1/2)*(1/(e^2x-1))* (e^2x-1) * 2 - 1, x>0
Svar #8
05. september 2004 af Damon (Slettet)
Svar #12
05. september 2004 af Damon (Slettet)
Svar #13
05. september 2004 af Damon (Slettet)
Svar #15
06. september 2004 af sigmund (Slettet)
Svar #16
06. september 2004 af cs (Slettet)
Svar #17
06. september 2004 af cs (Slettet)
Skriv et svar til: matematikopgave
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
