Matematik
HJÆLP!!!!
Hvad er forskellen på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning? :)
Svar #1
29. marts 2009 af mathon
p(x) = ax2 + bx + c er et 2.grads polynomium
ax2 + bx + c = 0 er en reduceret og ordnet 2.gradsligning
Svar #2
29. marts 2009 af Isomorphician
Andengradspolynomium: f(x) = ax2 + bx + c
Andengradsligning (typisk): ax2 + bx + c = 0
Svar #3
29. marts 2009 af SofiePandersen (Slettet)
Ja, så langt er jeg :)
men kan jeg få en dybere forklaring?
udover det - hvad er så forskellen?
Svar #4
29. marts 2009 af mathon
et 2.gradspolynomium er en funktion
en 2.gradligning er en ligning med højst to løsninger
Svar #5
29. marts 2009 af ZaphoD (Slettet)
Lige netop hvad mathon siger. Et 2. gradspolynomium er en funktion, altså fx en slags opskrift på en graf, hvorimod en 2. gradsligning er ligesom alle andre ligninger et udtryk hvori der indgår et lighedstegn, altså et udtryk hvor højreside og venstreside skal være lig med hinanden. Håber det hjælper lidt på forståelsen.
Svar #6
29. marts 2009 af SofiePandersen (Slettet)
hvordan 2.gradsligningen kan løses grafisk så? :)
Skriv et svar til: HJÆLP!!!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
