Matematik

HJÆLP! Det Haster meget!! NU!

30. maj 2009 af LLinnea (Slettet)

Jeg har en matematik aflevring til på tirsdag, og jeg kan ikke nå at se min matematik lærer, så vil høre om der ikke er nogen der vil hjælpe mig... jeg har fået en opg. i Matematik om perspektivtegning, som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg skal finde to forsvindingspunkter også skal jeg tegne en kasse, men jeg kan ikke få den til at gå op.

jeg har tegnet så mange gange på arket, at det er svært at se hvad der er en del at opgaven, og hvad der er det jeg har tegnet også visket ud(men det hele kom ikke af). Jeg sætter et link neden under, hvor de røde linier er det, det der var på opgaven fra start. Der hvor jeg har lavet prikker på de 2 røde linier skal forstille stiblede linier. men de Røde er Opg. fra start. Jeg skal finde 2 forsvindingspunkter og tegne kassen. Det er de røde Linier om er opgaven, de andre linier skal I ikke koncentrere jer om... Det er bare mine mislykkede forsøg.


Billed af opgaven, Husk Det Røde linier er opgaven, rest er mine forsøg på den.: http://i39.tinypic.com/el7fxk.jpg

Hjælp mig plzzz!!!



 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2009 af MN-P (Slettet)

De to linier for neden har du tegnet rigtigt og derved fået forsvindingspunkterne.

Tegn fra den lodrette røde linies endepunkt for oven til forsvindingspunkterne til begge sider.

Forlæng de stiplede røde linier til skæring med de to linier du netop tegnede. Her har du kassens to hjørner for oven.

Tegn fra hvert af disse hjørner til forsvindingspunkterne, så burde du kunne se kassen.


Svar #2
30. maj 2009 af LLinnea (Slettet)

#1
 

De to linier for neden har du tegnet rigtigt og derved fået forsvindingspunkterne.

Tegn fra den lodrette røde linies endepunkt for oven til forsvindingspunkterne til begge sider.

Forlæng de stiplede røde linier til skæring med de to linier du netop tegnede. Her har du kassens to hjørner for oven.

Tegn fra hvert af disse hjørner til forsvindingspunkterne, så burde du kunne se kassen.

Der er 3 lodrette linier, hvilken mener du? den til venstre, midten eller højre? Kunne det lade sig gøre at du il tegne den for mig? også vedhæfte filen. =)


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. maj 2009 af MN-P (Slettet)

Det bliver frihåndstegning.

De grønne streger er de nye.


Skriv et svar til: HJÆLP! Det Haster meget!! NU!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.