Matematik

Målestoksforhold

29. november 2009 af HejLina (Slettet)

Hej Der ude !

Har et spørgsmål, jeg håber i kan svare på.

På et papir er der tegnet en bane, og jeg skal tegne banen i målestoksforholdet 1:300.

Hvordan gør man? håber i kan hjælpe, da det er vigtigt.

Knus.


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. november 2009 af Isomorphician

Lidt inspiration:

https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=771230


Svar #2
29. november 2009 af HejLina (Slettet)

Tak, men det passer ikke til det jeg laver.

Kan du give forklaring til mit stykke :D


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. november 2009 af Isomorphician

Der må være nogen mål på din tegning.


Svar #4
29. november 2009 af HejLina (Slettet)

Ej, undskyld, det er der også der :)

Mål i meter : 5,5  og 16,5 :) kan i hjælpe ..


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. november 2009 af Isomorphician

Eller i cm:

550 cm og 1650 cm.

Som i målestoksforhold 1:300 er:

550 cm/300 = 1,8333 cm

1650 cm/300 = 5,5 cm

Da 1:300 betyder at 1 cm på din tegning svarer til 300 cm i virkeligheden.


Svar #6
29. november 2009 af HejLina (Slettet)

Men skal jeg så gange eller hvad, 1,8333 cm med 5,5 cm.

er pisse dårlig til sådan noget her :D


Svar #7
29. november 2009 af HejLina (Slettet)

Og skal jeg så tegne dens længde 5,5 cm eller hvad . :D


Brugbart svar (0)

Svar #8
29. november 2009 af Isomorphician

Din tegning skal være 1,83 cm bred og 5,5 cm høj (eller omvendt).


Svar #9
29. november 2009 af HejLina (Slettet)

Tusinde tak !

jeg ved godt jeg lidt dum, :) men tak skal du have.


Skriv et svar til: Målestoksforhold

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.