Matematik
Hjælp - monotoniforhold
Hej, er der ikke en der gerne vil hjælpe migmed denne opgave?
Bestem monotoniforholdene for funktionen
f(x) = -(1/x)*x^3+2x^2
Altså -1divideret3 gange xopløftet i3 + 2x opløftet i2
Bare for at være sikker på i forstår hvad jeg skriver
På forhånd tak
Svar #2
16. december 2009 af gs1905 (Slettet)
Ja du skal bruge monotoni linjen, men først til sidst.
Start med at differentiere din funktion og sæt den derefter lig med 0
Derefter kan du så finde ud af om du har et maksimum og minumum, og så kan du finde frem til monotoniforholdene.
Skriv et svar til: Hjælp - monotoniforhold
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
