Matematik

Forskelsberegning - indeks

01. september 2010 af Amaliejulie (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvorfor er det korrekt at dividere to indeks med hinanden, når forskallen skal beregnes - i stedet for at trække dem fra hinanden?


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. september 2010 af mathon

                              det er da heller ikke korrekt
                  
                                       


Svar #2
01. september 2010 af Amaliejulie (Slettet)

Er forskellen på 101 og 104= 3% eller (104/101)*100 -100 = 2,97%


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. september 2010 af mathon

det kommer an på om det er
                              fra 101 til 104                       ((104-101)/101)·100 = 2,97%
eller                       fra 104 til 101                       ((101-104)/104)·100 = -2,88%


Svar #4
01. september 2010 af Amaliejulie (Slettet)

men så er der jo heller ikke tale om en simpel subtraktion... og så er vi tilbage til start

Hvorfor er det korrekte at foretage en divios fremfor en subtraktion - man komme rjo til at regne "procenter af procenter" med divisionsmetoden


Skriv et svar til: Forskelsberegning - indeks

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.