Matematik
stamfunktioner
. Forskellen mellem stamfunktionerne er konstanten k. Grunden til at stamfunktioner for tilsat en konstant k, er fordi at...
Svar #1
28. september 2010 af dnadan (Slettet)
Prøv at gå fra stamfunktionen til funktionen igen ved differentation. Så kan det være, at du får en idé :-)
Svar #2
28. september 2010 af 215 (Slettet)
Ja... altså konstanter forsvinder ved diff. og ved integrere kommer de tilbage, men er det en reel grund?
Svar #3
28. september 2010 af dnadan (Slettet)
Dét er i realiteten for at opfange hele familien af stamfunktioner(i differentialligninger er det ganske vigtigt)
Bare lær at acceptér det :-)
Ta' evt. et hurtigt kig på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Constant_of_integration
Det kan være, at du kan få læst dig til svaret der :-)
Svar #4
28. september 2010 af 215 (Slettet)
et andet spørgsmål.. Hvad for man hvis man beregner et areal via bestemt integral i 3.- 4. kvadrant..
et negativt ''areal'' som ikke er areal men bare et tal
eller bare et tal.. ?
Skriv et svar til: stamfunktioner
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
