Matematik
tangens til grader
07. april 2005 af
bejerholm (Slettet)
Hej.
Jeg har et grafprogram, som når jeg skriver sin() eller cos() i equations anvender tangens. Nu står jeg så i den situation at jeg skal bruge sin(x) i degrees til en graf. Er der nogen måde jeg kan kompencere for dette i min funktion??
P.s. jeg er mac-bruger, så lad være med at komme med forslag om andre grafprogrammer...
Jeg har et grafprogram, som når jeg skriver sin() eller cos() i equations anvender tangens. Nu står jeg så i den situation at jeg skal bruge sin(x) i degrees til en graf. Er der nogen måde jeg kan kompencere for dette i min funktion??
P.s. jeg er mac-bruger, så lad være med at komme med forslag om andre grafprogrammer...
Svar #1
07. april 2005 af sigmund (Slettet)
Du tegner bare funktionen f(x)=sin(x/180*pi) i stedet for sin(x). Så får du nemlig argumentet til sin i grader.
Skriv et svar til: tangens til grader
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
