Afsætning

Markedsføringsplan - Hjælp søges

26. oktober 2010 af StreetPreacher (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg skal lave en markedsføringsplan, men hvilke modeller skal jeg anvende til at analysere interne og eksterne forhold i lejligheden? Udover SWOT. 


Vi snakker om det første step i markedsføringsplanen. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
04. november 2010 af Guspastallas (Slettet)

Hej.

Jeg har lige kopieret noget af min indholdsfortegnelse ind fra en bacheloropgave, så du kan se hvad jeg plejer at bruge for at nå frem til SWOT'en. Der er mange små modeller undervejs, f.eks. Boston (porteføljeanalyse), men dem kan du finde i din marketingbog. F.eks. målgruppeanalyse, der slår du op i bogen om det og finder sikkert en model som passer til din opgave osv.


Indholdsfortegnelse
Indledning....................................................................................................................4

Problemstilling.............................................................................................................5

Formål..........................................................................................................................5

Problemformulering.....................................................................................................5

Afgrænsning................................................................................................................7



Introduktion til Galleri M...........................................................................................8

Organisationsdiagram............................................................................................17

Vision & Mission.....................................................................................................21

Værdier..................................................................................................................21

Mål .........................................................................................................................21

Vækststrategier......................................................................................................21

Konkurrencestrategier............................................................................................22

Økonomi.................................................................................................................22

Marketing-Mix.........................................................................................................23

De 3 ekstra ”P’er”...................................................................................................27


Kundeanalyse............................................................................................................37

Målgruppe..............................................................................................................37

Segmentering.........................................................................................................37

Nuværende målgruppestrategi...............................................................................38

Nuværende kunder................................................................................................38

Købemotiver...........................................................................................................40

Købscentret............................................................................................................40

Trends og tendenser..............................................................................................41

Konkurrencesituationen.........................................................................................42

Markedsbeskrivelse...............................................................................................44

SWOT-analyse..........................................................................................................45

Opsummering af SWOT-analysen.........................................................................45

TOWS-analyse..........................................................................................................47

 

Håber du kan bruge svaret!

Mvh

Rasmus

Se mere om marketing og branding på min marketingblog: Grønbech's Marketingblog


Brugbart svar (5)

Svar #2
13. februar 2012 af murad (Slettet)

Hey Rasmus kan du ikke oploade din bachlor-projekt. Det ville være en kæmpe hjælp for os andre? Skal nemlig snart skrive min bachlor-projekt i løbet af de næste par måneder med udgangspunkt i markedsføring

Mvh

Murad

 


Skriv et svar til: Markedsføringsplan - Hjælp søges

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.