Resultater: 19261 til 19280 af 436241
-
Cirkel AREAL?
ForumindlægJeg forstår ikke dette : En cirkels Areal = Pi * Radius i anden(altså radius * radus*) Radiuset på en cirkel jeg har, er 2 km. = Pi * 2 i anden = 12.56 kvadratkilometer`. er det rigtigt`? Radiuset på en anden cirkel er 500 meter = Pi * 500 i anden = 785398,1634 .. ?Hvordan får jeg det til ... -
Engelsk mundtlig eksamen emne?
ForumindlægJeg sidder her og skal finde et emne til mundlig eksamen i engelsk men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge? Vi har fået nogle overemner hvor vi skal vælge en af dem, og finde et underemne men aner ikke hvad jeg skal tage. Overemnerne vi har fået er: Identity and dreams, Terrorism, Nutrition, You... -
Tysk noter - eksamen!
ForumindlægVille bare høre om der skulle være nogen, der havde gode noter til de flg. tekster:Kafka: "Das Urteil"Kaschnitz: "Nesemann" og "Das dicke Kind""Good Bye, Lenin!" og "Katrin Sass im Interview"(det er hende, der spiller moren i Goodbye)"Die ble... -
Tysk sætning!
ForumindlægHeysas,Ville bare lige høre hvordan man skal oversætte:"mangler nogen at være sammen med"På forhånd takker! -
Hjælp til Matematik A-niveau
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som mangler noget hjælp til matematik A- niveau her i den sidste del af 3.g. Ville høre om der evt. var nogle herinde som kunne hjælpe mig? Du skal helst være kvinde meget gerne studerende i Københavns området. - Vi kan aftale om tid, sted og pris! -
HJÆLP! Engelsk mundtlig eksamens emne
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig engelsk og jeg ved stadig ikke hvad min emne skal være. Jeg skal vælge et underemne til en af disse overemner: - South Africa - New York - Youth/Growing up - Australia Jeg har ingen ide om hvilket overemne og underemne jeg skal vælge. Det jeg hælder aller... -
~gEoGrAfI~
ForumindlægHej folkens!!Har lige et spørgsmål her, som jeg håber i alle vil deltage i.hvor stor en rolle spiller den teknologiske udvikling for menneseket (og naturen)?~Molly~ -
Vektorer og cirkler
ForumindlægOpgave: I et koordinatsystem med begyndelsespunkt O er der givet en cirkel c med centrum i C(10,0) og radius 6. Cirklen har to tangenter, som begge går gennem O(0,0). Bestem koordinatsættet til røringspunktet for hver af de to tangenter. Indtil videre har jeg tegnet en skitse af cirklen + de to t... -
x^2=2 - har ingen rational løsning..
ForumindlægHej!Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i 1.g mat. og vil lige vide om det jeg har gjort er rigtigt:x^2=2 - har ingen rational løsning fordi:Du har et kvadrat ABCD hvor AC er diagonalen og AB er siden.AB/AC=p/q hvor p/q er en uforkortelig brøk. Derfor gælder det også at (AC)^2/(AB)^... -
Er det okay at være en stræber?
ForumindlægHvad synes I til overstående? Stræber = (Ifl. min forståelse) en person som vægter skolen højt dvs. kommer til alle timer, er god til at fedte, får gode karakterer (han behøver dog ikke få gode karakterer i alle fag), svarer på lærens spørgsmål konstant (eller som sådan), og en der ikke vil snyd... -
Trekant
ForumindlægTrekant ABC -
"Historien om en moder"
ForumindlægEr der nogen, der har læst "Historien om en moder" af H.C. Andersen, der ligger inde med en analyse??Jeg har den opgivet til eksamen og kan ikke helt gennemskue den..Tak! -
trist :0(
Forumindlæghey..jeg var til historie igår.. jeg fik 6. jeg er bare så ked af at få så dårlige karakter. Jeg har læst så meget jeg kan,men lige så snart jeg kommer til eksamen, så glemmer jeg simpelthen alt.. det irritere mig virkelig, for da jeg gik på folkeskolen, var jeg så god til alt. men nu hvor jeg gå... -
Udled sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægJeg forsøger at udlede sinusrelationerne:(1/2)*a*b*sin(C)=(1/2)*b*c*sin(A)=(1/2)*a*c*sin(B) <=> der ganges med 2 a*b*sin(C)= b*c*sin(A)= a*c*sin(B)<=> der divideres med a*b*ca/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)Så ville jeg tegne en trekant for at udlede cosinus .. men er det at udlede eller bev... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
2.gradsligningen
ForumindlægHej!har endnu et spørgsmål:Jeg skal udlede en formel til bestemmelse af evt. løsninger til andengradsligningen.Hvordan? Det står ikke i min bog, der står bare formlerne...help... -
Opløsning
ForumindlægOplsøning af vektor?? hvad betyder det. Min mat. bog sys jeg ik rigtig giver en ordentlig forklaring på udtrykket.. så håber nogle af jer kan hjælp mig til at forstå. -
Finde y-værdien i opgave 172 i teknisk matematik bog af p. madsen
ForumindlægJeg skal finde y-værdien i en opgave med forskydning af huse. billed til opgave er vehæftet og linket kan findes hvor opgave er på side 168 her: http://www.scribd.com/doc/34104586/Teknisk-Matematik-Af-Preben-Madsen#scribd -
Emissionsspektre
ForumindlægJeg skal forklare teorien bag emissionsspektre af forskellige stoffer (der står ikke hvilke stoffer) er der nogen der kan forklare hvordan et emissionsspektre virker? Eller ved hvilken side jeg kan finde noget brugbart på? -
Moralfilosofi
ForumindlægEr der moralfilosofiske årsager til ondskab?
