Resultater: 19621 til 19640 af 436241
-
0,1,2 orden?
ForumindlægHej. Hvorfor er det man skal finde 0, 1 eller ordens reaktion i kemi? er det for at finde ud af hvilken formel man skal bruge for at finde hastigheden? Hislen Line. -
Er lidt i tvivl ...
ForumindlægHej .. Altså hvis 12x = 34 hvad er 1 så?? -
arg flår hovedet af mig selv
Forumindlæghvad gør jeg kan ikke finde ud a det men har prøvet og sige mig hvad jeg skal i den her opgave er selv kommet med et forslag en trekant har vikelspidserne A(-1,8) B(7,2) C(7,-8) hvis at mindst to ud af trekantens tre vinkler er lige store så har jeg brugt afstandsligningen den ligning der hedder ... -
Karaktergivning på gangen
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil høre jer om i kender til nogle regler, der siger at man ikke må give karaktere på gangen. Jeg oplevede nemlig dette til min afsluttende eksamen, som finansøkonom. Så derfor vil jeg høre om i kender til nogle juridiske regler for at man ikke må dette, ud over at det er al... -
mucho eller mucha
Forumindlæghej, jeg skal oversætte denne sætning til spansk: Isabel arbejder meget. men jeg er i tvivl om jeg skal skrive mucho eller mucha, og om det skal stå før eller efter arbejder?? håbet at i kan hjælpe :) -
Jordskælv
ForumindlægPlease er der en der gider at hjælpe med disse 2 geo-spørgsmål?Hvor stor er risikoen for et jordskælv i DK og hvorfor lever folk i de områder, hvor der er stor risiko for et jordskælv..På forhånd tak!! -
Rend mig i Traditionerne af Leif Panduro
ForumindlægHej - Jeg skal, som så mange andre har gjort, skrive om denne bog, og jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg burde burde skrive - hvad der er det vigtigste osv. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt her på internettet, men der synes ikke at være noget at finde om denne bog som jeg kan bruge... -
Grønland - indlandsisen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en blækregning jeg har lidt besvær med. Indlandsisen er på 2,7 mio. km3. 2.1: Hvis Danmark bliver dækket af isen, hvor tyk bliver den? Massefylden for is er 0,9 g/cm3. Hvis isen smelter bliver en kubikmeter is defor til 0,9 liter vand. 2:2: Hvor mange liter vand kan in... -
Procenter
Forumindlæghejsajeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med noget procentHer kommer problemet:Andersen, Bertelsen og Carlsen skal dele et beløb således, at Andersen får 25%, Bertelsen 20% og Carlsen resten. Andersen får 625kr. Hvor meget får Bertelsen og CarlsenHåber at der er nogen der gider og hjælpe... -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg ville hører om der var nogle der kunne hjælpe os. Vi har i denne uge AT2 om nationalromantikken og de slesvigske krige. Vi skal ud fra vores problemstillinger, finde to kilder som besvare en eller to af problemstillingerne. håber i kan hjælpe :-) Vores problemstillinger: Hvad er nat... -
rumfang ved rotering om x akse
ForumindlægJeh har fået opgaven: du skal bestemme rumfanget af det omdrjningslegeme, der fremkommer, når den de af ovenstående areal, der er beliggende i 2 kvadrant, drejes 360° om x-aksen der er tale om f(x)=x^2-1 og g(x)=-x jeg har beregnet hele rumfanget ved at tage integralet fra deres skæringspun... -
Old-leksikon på nettet. Findes det?
ForumindlægHeyEr lige begyndt på Old men min lærer springer lidt i bogen så synes nogen gange at der er nogle ord/begreber/betegnelser... som bogen ikke forklarer men som jeg gerne ville vide betydningen af. Men er der nogle der kender et opslagsside på nettet (eller noget lignende) til brug til forberedels... -
Andengradsligning
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig??Løs andengradsligningen13x^2 - 12x - 1 = 0Find herefter tallet k således, at ligningen 13x^2 - 12x + k = 0kun har én løsningMvh.Hrskitzo -
eksponentiel udvikling
ForumindlægMeget vigtigt!! Er der en der kan hjælpe med mig med nogle noter omkring eksponentiel udvikling -
krig...
Forumindlæghey..Jeg vil meget gerne have lidt hjælp omkring den polske-sovjetiske krig i 1920-21.. hvad er det lige der skete der?? og hvorfor havde USA et dårligt forhold til sovjetunion i 1946.. hvad skete der mellem disse to??Jeg er virkelig væk i det emne..vil meget gerne have lidt hjælp.. såh jeg kan f... -
Er der nogle som kan kigge på min franske stil?
ForumindlægDen danske udgave:I min ferie har jeg været i England og Frankrig. Jeg startede min ferie i Danmark hvor jeg var i omkring en uge, derefter tog jeg på sprogskole i Brighton som er lokaliseret halvanden time fra London. Turen startede med, at dem jeg skulle bo hos ikke var hjemme, dette resulteret... -
Haster- Integral
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med de to integral regninger? Tak på forhånd -
Trigonometri
ForumindlægJeg sidder fast i denne opgave, og ved ikke hvad jeg skal gøre for at udregne den. -
Søgning på indlæg og opgaver samlet
ForumindlægHejHar gået og grublet lidt med en ide her på det sidste. For synes ofte at jeg søger om information/inspiration her på siden hvor det er underordnet om den kommer fra et indlæg eller fra en opgave. Derfor er det ofte ret irriternde at man skal søge på henholdsvis forum og opgave siden. Så jeg fo... -
Afsløring af radioaktivitet ?
ForumindlægMed en fotografisk teknik, kan radioaktivitet i f.eks. celler vises, men hvad hedder denne teknik? og er der nogen der kan linke til info omkring det ?
