Resultater: 19681 til 19700 af 436241
-
Organisk navngivning
ForumindlægHej Når man skal navngive organiske molekyler, skal man så også angive på hvilken side en sidegruppe er placeret - dette må da have en betydning for molekylets egenskaber? Jeg har tegnet et tilfældigt molekyle som eksempel, og dette navngiver jeg, ifølge de regler jeg indtil videre er bekend... -
mikrohistorien
Forumindlægved ikke om dette er det rette forum, men jeg studerer antropologi, og tænkte på, om der er en som havde lyst til at læse min første opgave (tre sider) om mikrohistorie igennem? har brug for lidt respons og kritik.. smid gerne din mail her, eller skriv en besked. ville være utrolig skønt, m... -
Potens
ForumindlægHej jeg sidder og har et problem med 2 potensregnestykker, skal bruge mellemregninger. Jeg sidder fast ved hvordan man lægger rødder sammen med forskellige ekspontenter og forskellige grundtal. -
Opstilling af diff. ligning.
ForumindlægEn sygdom spredes i en population på 4000 individer. i en model betegner N(t) antallet smittede i populationen til tiden t (der måles i døgn). Opstil ihvert tilfælde en differentialligning som N(t) må opfylde når den hastighed N(t) vokser med til tiden t er a) propotional med antallet af ikke s... -
folkevise
Forumindlæghej alle sammen. jeg har en opgave for hvor jeg enten skal analysere en historiskvise eller kæmpevise, men problemet er at jeg ikke kan finde nogle. kan i hjælpe? jeg kunne ikke rigtig finde en opgave om de 2 viser, (kunne være fedt for inspiration) men hvis i finder en så ville det bare være fedt. -
Matrix-regning?
ForumindlægNogen der kan finde ud af matrix-regning? -
Isolering af d
ForumindlægIsoler d i formlen: a^2+b*d=c^2 er ikke så god til isolering men er dette rigtigt?? d = c^2 - a^2 : b :-D -
Indbakke, igen..
ForumindlægHar oprettet et indlæg før.. men nu er vi altså flere, der ikke kan se sine breve.. Når man klikker på indbakke, så ser man kun de beskeder man selv har sendt,, og det samme og man klikker på sendte beskeder.. kan I ordne det??? -
problemer med point
ForumindlægHej :) Det er første gang jeg er her, så jeg mangler derfor nogle point. Jeg har sendt en SMS for at få 600 point, men jeg ved ikke hvor jeg skal indtaste koden, så jeg kan få dem. Er der nogen der kan hjælpe? -Anne. -
s proportional med t^2
ForumindlægJeg skal eftervise at s=0,5*g*t2 jeg afbilder t ud af x-aksen og s ud ad y-aksen og finder hældningen. Der står på mit ark at det helst skal være 2, for så ved vi at s er proportional med t^2, jeg får 2,2. Så det passer jo meget godt, MEN: Kan jeg ikek inddrage andet? Kommentere lidt på det osv... -
H2CBr eller CH2Br
ForumindlægHej Skal man skrive H2CBr eller CH2Br er lidt i tvivl, tak på forhånd ;) -
Differentialligning
ForumindlægHey derude. Jeg har siddet med matematikken i et par timer og jeg er nu nået til sidste opgave. Min hjerne er næsten brændt sammen efter at have siddet med denne sidste opgave, der forulemper mig. Jeg kan ikke rigtig komme nogen veje. Opgaven lyder: En funktion f er løsning til differentiallignin... -
Bali Rai's "(un)arranged marriage"
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte på om der ikke var nogen der har læst bogen "(un)arranged marriage" af Bali Rai. Jeg skal have læst denne bog til d. 20/1-09, og har ekstremt travlt med en masse andre afleveringer, så jeg håber lidt på at en der har læst denne bog, der gider tage sig tid til ... -
TI 89 - Hjælp PowerReg er væk!
ForumindlægSom det fremgår af overskriften, så har jeg på en eller anden måde formået at belyse min umådelige stupiditet. Jeg har tilsyneladende formået at slette programmet, hvormed man laver Regression på Ti 89.. Hvad skal jeg gøre? Tror ikke lige frem at der et "reset" alternativ på en Ti 89.. -
Hjælp til fransk
ForumindlægHej hejEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse franske sætninger? I parentes efter hver sætning har jeg skrevet hvad jeg tror det er, så meget af det som jeg kan). Men er i tvivl om en del af sætningerne.Je ne pleure pas. Pas du tout même. (Jeg græder ikke. Ikke hele tiden.)Je vien... -
1 mat. opg
Forumindlægopg. startGennem (-3,5) går der 2 linier der er tangenter til cirklenx^2+6x+y^2+4y-28=0bestem afstanden fra (-3,5) til hver af de to tangenters røringspunkt med cirklen.opg. slutjeg har prøvet med en ligning hvor jeg gik udfra at skalarproduktet mellem vektoren der går fra (-3,5) og røringspunkte... -
Undersøgelse :-)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i færd med at lave 9. klasses projektopgave, og har valgt emnet: ''Danskernes syn på fremmede''. Derfor, vil jeg gerne lave en undersøgelse om danskernes og indvandrernes mening om hinanden! Så hvis du er dansker, vil jeg gerne høre din ærlige mening... -
Masseprocent
ForumindlægHej,Jeg skal bestemme voluminet af en mængde HNO3 ud fra en masseprocent på 68% og en stofmængde på 199820,2 mol. Hvordan gribes det an? Forslag:Kan koncentrationen af HNO3'en bestemmes sådan: massefylde(HNO3)* masseprocent / molarmassenHvis ja, hvad er HNO3's massefylde (i Databogen står... -
Lyrisk eller Episk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er... -
Oversættelse
ForumindlægHjæælp jeg er så så meget træt og kan slet ikke tænke over hader tysk umiddelbart er det let nok men er der ikke nogen der please vil hjælpe med at oversætte kan ikke tænke lige nu :'(1.Han kommer hver torsdag2.Jeg kommer også3.Kommer du?4.Går du ofte i biografen5.Jeg går ofte i biografen6.Fa...
