Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17861 til 17880 af 106471
-
Ligning
ForumindlægGodaften. Skal lige have lidt hurtig hjælp med en ligningI vand stiger trykket med 1 atmosfære for hver 10 meters vanddybde. Ved overfladen er trkket 1 atmosfære. Derfor vil trykket stige til 2 atmosfære på 10 meters vanddybde, 3 atmosfære på 20 meters dybde osv.Opsrkiv en formel, der beskriver s... -
Help! :/
ForumindlægHejsa..Er der nogle som kan hjælpe mig med at udregne en andengradsligning?Her er et eksempel:3x^2+18x-21=0 Jeg ved at jeg skal udregne diskriminanten først vha. formlen: b^2-4ac.Og derefter fås løsningerne x= -b± (kvadratroden af d)/2a.Men når jeg så prøver at udregne det kan jeg slet ik få det ... -
sandsynlighed
ForumindlægHej..nogen der kan hjælpe med at forklare hvad det væsentlige i sandynlighedsregning er.? jeg kan ikke rigtig finde svar på det nogen steder.. :) -
vorwerfen
ForumindlægNogen der vil lave en meget let, og ikke kringlet rettelse på denne tekst:på forhånd tak for hjælpen:)Die reise zum MeerAber eigentlich es errinern mich von ein buch wir haben lasen, es heisst „Die reise zum Meer“. Und es handelt von einen jungende junge der malte heisst. Malte und seine Mutter ... -
Hjælp!
ForumindlægHej alle sammen er der nogen der gider og rette denne her korte tekst for mig:) Ella und Erika nimmt auf einem Café zu Speise Frühstück. Kurz darauf Ella und Erika hat Frühstüc... -
Klumme om en særlig dag
ForumindlægOplægget lyder som følgende: 4 En særlig dag - Susanne Sayers har skrevet en klumme, hvori hun leger med ideen om at indføre en Smilets dag. - Hvad kunne du godt tænke dig at markere med en særlig dag? - Skriv en klumme om det. Jeg har skrevet klummen, men mangler noget konstruktiv kr... -
Ang. TI 85 ???
ForumindlægJeg skal have matematik B her i 3.g. og har lånt min storebrors lommeregner. Det er en TI 85, men jeg har lidt problemer med den.Jeg kan ikke få sin,cos og tan til at fungere rigtigt. Er der noget specielt ved TI 85 ang. disse? -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægJeg er kommet til mit metode afsnit og er i tvivl om, hvilke metoder jeg har brugt. Jeg skriver i historie A og biologi B og arbejder med disse punkter: - Hvorfor er pesten en katastrofe? - Hvordan fungere imnuforsvaret med henblik på baktierer - Analyse af pestens konsekvenser med henbli... -
Hjælp søges til en ligning :)
ForumindlægHejsa..Nogle der evt. kunne hjælpe mig med denne her opgave:Bestem de tal b for hvilke ligningen 3*x^2+bx+3 = 0, har netop en løsning.Tjaa.. Jeg ved at brug af diskriminanten skal give 0. Men hvordan kommer jeg videre? Har næsten glemt alt om andengradsligninger :S -
Crash 8
ForumindlægSå måtte SAS igen mavelande med deres Dash 8 fly. Troværdigheden har fået en mavepuster og det er utroliget, at der skulle 3 sikkerhedslandinger til inden SAS sagde stop. Det er passagernes og medarbejdernes sikkerhed vi taler om og det er i høj grad SAS’ troværdighed. I sidste uge fløj jeg... -
2 spørgsmål til ansøgning
ForumindlægHar søgt ind med digital signatur, vil hører om det også er en god ide at sende ansøgningen pr brev? og har fået oplyst at rus-ugen for mit studie er midt i aug. får man så SU allerede fra 1. aug? -
Spørgsmål ang. grundvand i DK
ForumindlægHej, jeg skal i en opgave gøre rede for landskabsdannelse og jordbundsforholdenes betydning for nedsivning af gødning og bekæmpelsesmidler til grundvandet. Er der nogen der haft om dette emne? Jeg har kigget alle mine ark, papire osv igennem og jeg kan simpelthen ikke finde et godt nok svar? :-) -
Udregning af ubekendt i sinus-ligning
ForumindlægHej,Jeg har denne ligning,f(x) = 4,2+2,5sin(50t), t>=0Jeg har en opgave hvor jeg skal finde den t hvor f(x) første gang giver 6.Er der nogen der kan hjælpe mig i gang med denne opgave? -
fejlskøn
ForumindlægHvor stort er dit fejlskøn for år 1 til 2 i % hvordan laves det ? -
Differentiering af brøk med kvadratrødder...
ForumindlægHej, Jeg har lidt problemer med en enkelt differentiering. Den lyder f (x) = √x / x-3 Med brøkreglen får jeg det til f ' (x) = ((1 / 2√x) × (x-3) - √x) / (x-3)2 Cas fortæller mig så, at jeg kan forkorte den yderligere, men jeg kan ikke få det til at give korrekt svar.... -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
Oversættelse i spansk.
ForumindlægI den første del af eksamenssættet man får udlveret i spansk har jeg nogle mindre problemer med at få min oversættelse helt på plads. Det ville derfor være dejligt, hvis jeg kunne få en til at læsse korrektur for mig. Mine typefejl er kongruensfejl og pronominensfejl. Jeg syntes selv jeg har være... -
hælp til opgave
Forumindlæghey! har lige fået et par opgaver for. håber der er nogen der kan hjælp mig med at finde ud af dem!funktionen g(lille t) er bestemt ved:g(t)(x) = tx^2-2tx-3 og x tilhører R-Jeg skal så vise at der findes et punkt på graferne, for alle g(t) funktionerne.-Jeg skal tegne punktmængden i et koordina... -
sammenligning af undersøgelse
ForumindlægHej matematikere på siden, jeg har fået stillet dette spørgsmål i en opg. Og skal foretage en sammenligning, men hvordan finder jeg frem til et evt. procent resultat? Er det noget med at finde gennemsnittet imellem og dividere med de 100 :O ? Jyderne elsker svin - københavnerne elsker rå f... -
TYYYYSK HJÆLP...!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til tysk opgave. Er der en, som kan hjælpe mig??
