Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 19181 til 19200 af 106471
-
SU : under 18 år.
Forumindlæghar været inde på SUs hjemmeside og kan se at de siger at man SKAL være fyldt 18 år for at få SU. derefter finder jeg en anden hjemmeside der siger at det er lavet om osv. så er meget i tvivl om jeg vil få SU.. jeg skal højt sandsynligt på gymnasiet her til sommer. på det tidspunkt er jeg 17. m... -
et par sætninger
ForumindlægEin anderer Grund weshalb Milena eine neue Identität finden muss, ist, dass sie ihren leben langweilig findet. Sie findet ihren leben langweilig, weil man als Lehrerin nicht viele Herausforderung bekommt. -
Projektopgave i 9.
ForumindlægHey alle sammen.\n\nI denne uge har min klasser projektopgave, men jeg har problemmer med at finde noget matriale til mit emne. Og så ville jeg spørger her om nogle kendte noget matriale, så emnet er "ungdomsoprør" i anden verdenskrig"\n\n -
engelsk formulering
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe mig med at formulere det her er gået helt i stå"""Here we had a fear setting on what there could happen if we don’t take care and think us about.""" -
Asocial kontra usocial
ForumindlægHej .. Jeg tænkte på om der er nogen som kan forklare mig, hvad forskellen på asocial og usocial er - hvis der er nogen .Jeg har, i folkeskolen, lært at en person som er usocial er én der ikke ønsker at være social - altså én som vælger det fra, og at en der er asocial ikke kan (har evner til at)... -
Differentialligning
ForumindlægHej :) Hvis jeg har denne differentialigning: dN/dt=-b*K*N Kan jeg så bruges denne formel til at bestemme løsningen?: N(t)=N0*e-b*t Bare hvor den udvides til: N(t)=N0*K0*e-b*t Eller skal jeg bruge en anden formel? Tak på forhånd. -
Sociologiske teorier
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder midt i et AT-projekt og har brug for nogle sociologiske teorier, men jeg har ingen bøger at kigge i og har ikke fået nogle udleveret. Mit spørgsmål er om der nogle af jer der evt. kender en god hjemmeside eller andet der kunne hjælpe mig på vej kunne det være rig... -
Korrekt formulering eller ej?
ForumindlægHej! Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe med at kigge på hvorvidt denne formulering er korrekt? The text deals with themes as different as technological development and racially motivated lynchings ... (Teksten behandler så forskellige emner som teknologisk udvikling og racistiske lyn... -
Spaltningen af hydrogenperoxid
ForumindlægHej vi lavede et forsøg hvor vi havde hydrogenperoxid, H2O2 hvor vi i et reagensglas proppede noget Mno2 (brunsten) i og hvor brunstenen her er en katalysator for spaltningen af hydrogenperoxiden. I et andet reagensglas havde vi igen hydrogenperoxid men her proppede vi noget AgCl2 (aq) i. Ved go... -
Ang. Elektrolyse af HCL
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål om elektrolyse af HCL. Kan man putte phenolphtalein for at fremme effekten? Så den basiske del i elektrolysekaret bliver rød? Og det er vel? H2? Men i dets beholder kommer der jo kun luft? Og klor Cl2 i den anden? hm, og kan i hjælpe mig med begrebet "titring... -
SRP EMNE-religion/engelsk
ForumindlægHej, jeg er meget opsat på at skrive min SRP med fagene Religion B + Engelsk A. Har dog mange problemmer med at finde emner, da jeg hurtig synes de bliver med brede. Har overvejet Sikhisme, men i tvivl hvorvidt Engelsk vil være passende som andet fag. Nogle med gode ideer - jeg skal meget snart h... -
ny højde
Forumindlæghej, jeg ved at forholdet mellem diameter og højde for en bestemt træsort er h = 13,4*ln(d)-21,8 og skal nu finde højdeforskellen mellem to træer hvor det ene har en dobbelt så stor diameter end det andet så jeg kalder den ny højde for h2 og den ny dia. for d2 h2 = 13,4*ln(d2)-21,8 men hv... -
kn
Forumindlæghej der står i min opg at enperson sætter 15000 kr på en konto i en bank til en fast årlig rente på 2,6 % hvor stort et beløb står der på kontoen efter 200 år den har jeg regnet ud kan den godt men der står i anden opg at bestem årlige procentvis rente for denne bank -
Buddhisme og Platon - historisk set
ForumindlægBuddhisme opstod ca. 500-400 fvt., og Platon levede ca. 428-347 fvt. Historisk set, er det så muligt, at Platon kan have været påvirket af Siddharta Gautamas (ca. 563-483 fvt.) lære? Var der på den tid handel mellem Grækenland og Asien, eller på nogen anden måde kontakt mellem Middelhavsområdet... -
Rettelse af 5 linjer
ForumindlægEr nogen der gider at rette den efter kommafejl, stavefejl og opbykning af sætning Engelsk: KKK is a organisation was assigned in 1866 in U.S.A. They white exercise power, racism, anti-Semitism, anti-Catholicism and homophobia. The clan was established in the South, Tennese, inter alia Nathan Bed... -
Bølger
ForumindlægNogle der lige kunne hjælpe mig med denne opgave: Laserlys med en bølgelængde på 450 nm sendes ind mod et gitter med 300 streger pr. mm. a) Beregn gitterkonstanten. d = (1/300) = 3,333*10^-6 m b) Beregn afbøjningsvinklerne til første og anden orden? Denn opgave kan jge ikke finde ud... -
Newtons 2. Lov - 2. Ordensdifferentialligning
ForumindlægHej med jer. Jeg er i min SRP blevet bedt om, at jeg ud fra Newtons 2. Lov skal opstille en 2. Ordens differentialligning og løse den, men jeg er desværre på rimelig bar bund. Newtons anden lov lyder F_res=m*a=m*s''(t) På forhånd tak. -
En diskuterende artikel - hvordan starter man?
ForumindlægHey On and all.. Jeg har fået en stil om en diskuterende artikel.. Men Hvordan starter man sådanne artikler og hvad er godt at have med ? Jeg har ingen ide om hvad der er godt at fremhæve så er der nogle der har nogle gode ideer er i meget velkommern til at svare. Håber der er nogle der har nogle... -
Hjælp til ordet 'ham'
ForumindlægJeg har to sætninger, hvor 'ham' indgår, men har svært ved at forstå hvordan man ved, hvad det skal hedde. Den ene sætning er: hun er forelsket i ham = está enamorado de el ?? den anden sætninger er: Hun vil hjælpe ham = va a ayudar el ?? -
Fald på 0,6%/år
ForumindlægJeg er igang med en mat.opg., hvor jeg skal opstille en matematisk model med bl.a. et fald på 0,6&/år. Problemer er bare, at jeg ikke kan huske, hvordan man skal skrive et fald på 0,6& ind i en model. Er det bare 0,6& direkte? Eller -0,6%? Eller noget andet...? Har lige fået et blackout. Har ki...
