Resultater: 19981 til 20000 af 436512
-
Hjæælp ...
ForumindlægHej ... Jeg sidder jer og er i gange med min lektier, men jeg sidder fast. Det drejer sig noget om sandsynlighed! Lykkehjul med rød, grøn, gul, blå .. a).P(rød) = b).P(ikke gul) c).P(enten gul eller rød) d).P(sort eller hvid) e).P(ikke pink) Mine svar: a) 1/4 b) 1... -
Åbningspostering, periodepostering og afslutningspostering
ForumindlægNu sidder jeg og læser til eksamen i omkostnignsteori og regnskab. Men når man kommer fra HTX så er man ikke skide stærk i bogføring og 2 x 2 timers forlæsning i det er meget tyndt gennemgået. Jeg har rimelig godt styr på detbet kredit osv. Men når man snakker om åbnignsposteringer, periode post... -
bestem konstanterne i funktion
ForumindlægHej. Jeg har en funktion: A(t)=A0e-k*t+B Jeg ved at B = 20, A(10) = 800 og A(70) = 300 Jeg skal finde konstanterne A0 og K. Jeg har prøvet at gøre dette med solve-funktion, men får resulatet til at være (0, uendeligt) Kan det passe? -
kærestefolkene,/ romantikken?
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at placere eventyret kærestfolkene, AF H.C. Andersen i romantikken ? Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvor man kan placere den? tusind tak. -
Translation please help
ForumindlægHey Forum...Jeg har denne oversættelse for til i morgen, som jeg håber på, nogen gad rette igennem for eventuelle fejl.... så ville det bar være super :)På forhånd tak !!!Den danske tekst:Vi har modtaget Deres brev af 16. februar, i hvilket De anmoder os om at være Dem behjælpelig med at fremskaf... -
selvportræt
Forumindlægjeg har fået til opgave at analysere dette digt.jeg kan ikke:lave madgå med hat hygge om folk bære smykkerordne blomsterhuske aftalertakke for gavergive rigtige drikke pengeholde på en mand vise interesseved forældremøder jeg kan ike holde op med:at ryge at drikkeat spise chokoladeat stjæle parap... -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
Translation please help
ForumindlægHey Forum...Jeg har en oversættelse for til i morgen, som jeg ville håber nogen gad se igennem for eventuelle fejl...Så ville det bar være super :)PÅ forhånd tak !!!Den danske tekst:Vi har modtaget Deres brev af 16. februar, i hvilket de anmoder os om at være Dem behjælpelig med at fremskaffe opl... -
Udviklingsprojekter
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgaver hvor jeg blandt ander skal gøre rede for hvilken rolle udviklingsprojekter kan have i en virksomheds strategi. Jeg er ikke helt klar over hvad jeg skal tage fat i og hvordan jeg skal gribe den an. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig til hvad jeg skal inddrage a... -
These ell. those
ForumindlægHey..er lige igang med et resume af en tekst i Teknisk Skoles 10.kl.---> på dansk lyder sætningen sådan :Han var så bange for de store drenge....Og så er jeg i tvivl om det er THESE ell.THOSE jeg skal indsætte.. nogle der kan hjælp: He was so frighten af THOSE/THESE big boys. -
Ascorbinsyre
ForumindlægHej (: Jeg skal skrive en rapport om Ascorbinsyre (vejledning vedhæftet) Hvad skal jeg have med i teoriafsnittet ? (: Tak! (: -
parabeltangent
Forumindlægy=2x^2-3x-2P(2,f(2))Jeg har lavet disse udregninger:f´(2)=2*2*2-3=5f(2)=2*2^2-3*2-2=0p(2)=5(x-0)+0=5xTangenten giver dog et forkert resultat.. Hvad har jeg gjort forkert? -
rotation
ForumindlægHar nu fået introduceret kraftmoment, og den rotationelle analog til Newtons anden lov. Men jeg synes stadig, jeg mangler et teorem, der siger noget om, at et legeme vil rotere, når vi påvirker det en afstand fra rotationsaksen. Får man dette ved introduktionen til impulsmoment? Og så videre: ... -
funktioner
ForumindlægI et område med tide vand regner man med, at vandstanden i perioder er bestemt ved:v(t)=3sin((pi/6)t)+5hvor v(t) måles i meter og t i timer efter kl 0,00.til hvilke tidspunkter, hvor er vendstanden højest? lavest? angiv den højeste og den laveste vandsatand.angiv de tidspunkter, hvor der er midde... -
Herman Bangs bedste bøger
ForumindlægHej Hvilken Herman Bang bog er den bedste? (eksl. ved vejen) -
beholderens overflade mindst muligt
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme r og h, så beholderens overflade er mindst mulig. jeg har vedhæftet opgaven. Er det noget med at jeg skal differentiere begge funktioner? -
Volt
ForumindlægSimpelt spørgsmål: Er ohm*ampere lig volt? -
Kære HTX´er
ForumindlægHej. Som I også er klar over, så skal alle 1. g´er her til december op til portfolieeksamen. Jeg ved at man skal fortælle om hvad man har lært og om sin udvikling fra skole til gymnasiet osv. Inden man skal op til selve prøven skal man give resume over det man kan gerne vil fortælle om. Til ... -
Opgave 264: Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej :-) Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig med denne opgave: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x)=x1/2 = √x i punktet (9,f(9)). -
Fordele og ulemper ved vindenergi
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg skal finde fordele og ulemper ved vindmøller. Jeg har selv fundet frem til et par, men hvis I ville kommentere eller supplere ville det være være perfekt! Fordele: Ingen co2 udslip Ingen negativ effekt på klimaet En vindmølle skaber omtrent firs gan...
