Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19981 til 20000 af 169995
-
eksamenssæt
ForumindlægHej SP. Nogen der har været oppe til en spansk skriftlig eksamen i 2014? Skal lave en opgave til den, og vil virkelig gerne have lidt inspiration til den. Håber en eller anden vil hjælpe :) Tak på forhånd -
analyse af den "Vive la commune"
Forumindlæghej er der nogen der har analyseret eller har noget brugbart om den franske sang "Vive la commune"?. Jeg skal bruge det til min AT eksamen :) Alt kan bruges! -
fremtid eller ej
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 3.g og har siddet i sommerferien, og i flere weekender før det, og tænkt over studier jeg gerne vil ind på. (som alle andre) Kort om mig selv: meget kreativ(innovativ), analytisk, gode retoriske evner, god kritisk tænkning osv. - stærke fag: Historie og Matematik.... -
Matematik, trekant( tangens)
ForumindlægTrekant ABC er ligebenet, og A=B=65*. desuden er a=17,3, Beregn de ubekendte stykker i trekanten, dvs C,b og c. C= 50* b= 17,3* ( ved ikke hvordan man regner det ud, ved kun det er 17,3 fordi i en ligebenet trekant er 2 af linjerne det samme= c= Ved jeg ikke hvordan man regner? Hjææ... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
Forbud mod tørklæde
ForumindlægTØRKLÆDE problem? og i såfald hvilket problem? -
2 forskellige fysikopgaver
ForumindlægHej!Jeg har enormt svært ved fysik, så håber lige at kunne få lidt hjælp herinde. Jeg sidder lige og regner opgaver i denne: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-1.pdf Har problemer med opgave 4 + 5. Men vi tager den lige fra starten af. Opgave 4:hvordan laver jeg b'ere... -
Engelsk Oversættelse (igen) :)
ForumindlægHarj.. hvis i lige gad og tjekke den her igennem for fejl ville jeg være glad :) Der handles med mennesker - fortrinvis med kvinder og børn - som aldrig før. På tværs af landegrænser, kloden rundt. Sådan lyder konklusionerne fra flere internationale organisationer, der holder øjen med en af globa... -
Oversættelse
ForumindlægHåber der er en, der vil tage et kig på min oversættelse:) Mange unge mennesker har set den tyske film >>Lola rennt<<. Hovedrollen bliver spillet af Franka Potente, der nu er blever en kultfigur. Hun har længe levet sammen med filminstruktøren Tom Tykwer, som også er hendes ven. De ... -
Et par sætninger
ForumindlægHallo. Ich habe einen kleinen Text übersetzt, und ich möchte gern wissen welche oder wie viele Fehler ich habe. Som præsident havde han enorme udfordringer og svære opgaver, men han bragte øst og vest tættere sammen og hjalp med at erstatte konfrontation med samarbejde.Tysklands forbundskansler A... -
Forskellen på argumentation og artikel?
ForumindlægHvis man trækker en avisartikel til Dansk mundtlig eksamen, skal man så gå ud fra en artikelanalyse eller skal man bruge en argumentationsanalyse? Eller kan man bruge begge dele til at analysere teksten? Altså man forestiller sig at argumentationsanalyse skal bruges til taler, så bliver talerne... -
Tips/hjælp til mat prøve
ForumindlægHey jeg skal have prøve efter ferien i matematik (2.g A+) i ekspontial funk, logarimte funk., grænseværdi og regression. Er der nogle der måske kan nogle links til noter/opgaver der er gode at tage med til prøven? -
2. gradspolynom
ForumindlægHej Alle. :) Er der en der kan svare mig på hvad d er? Altså jeg ved at det er diskriminanten og at den kan hjælpe mig med at finde rødderne. Men jeg skal kunne beskrive betydningen af diskriminanten ligesom at a = hældningen på grafen og c = skæring med y-aksen.. Er der en der kan hjælpe mig m... -
Hældningen til en vendetangent
ForumindlægHej Jeg har lige været til skriftlig MatA eksamen og er stødt på denne opgave: En funktion er bestemt ved hvor er et tal. a) Bestem de værdier af , hvor er en voksende funktion. Jeg har svaret , men min lærer har svaret , hvilket undrer mig lidt, da når , har en vendetangent. Hældninge... -
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
årskarakter bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at søge på en udannelse der kræver matematik B bestået, jeg har haft matematik på A men dumpede skriftlig 00. Det ser sådan ud: 2g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, det er så matematik B, da jeg var i 2g. 3g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, men skriftlig fik jeg 0... -
Hjælp mig!
ForumindlægHvad sker der hvis jeg har fået hhv 7 & 10 i årskarakter i et fag. Men fagene er udtrukket til eksamen (stx) og jeg i fagene får 02 og 00? Er jeg så dumpet i det fag? Og kan jeg så ikke få mit stx-bevis? Mit snit er 8. -
Matematik beviser
ForumindlægHey Nation :) Til alle de der skal op til mundltig matematik A eksamen: Jeg tænkte på at oprette en tråd , hvor vi kunne dele links til videoer/noter/dispositioner, som er særligt nyttige når vi skal læse op til de spørgsmål, som vi kan trække til eksamen. Umiddelbart har jeg en hjemmeside: www.f... -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
Konfidensinterval
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og sidder netop med et eksamenssæt. Jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig hvordan stykke a og c i opgave 3 skal løses: (et hint burde være nok)Tryk på linket for at se opgaven !!! (se opgave 3 a og c på side 3)http://us.uvm.dk/gymnasie//erhverv/eksamen/eksa...
