Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19981 til 20000 af 26896
-
komma
Forumindlæghej Hvad er en "indskudt sætning? og hvordan laver/sætter man en "indskudt sætning"? -
Løsningskurvers hældning i punktet A
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med opgave a) -
Hvor stor en procentdel af julehjertet er rødt?
Forumindlæghjælp har brug for hjælp forklar på en nem måde tak..... se fil jeg har vedhæftet -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med at forklarer sammenhæng mellem formen ekx og ax. grafisk og forskriften. -
hjælp til matematik afleverig - 1.2 delprøve
Forumindlægjeg har brug for hjælp til alle opgaverne her neden under så hvis nogle ville være så søde at hjælpe med nogle svar. jeg vil gerne vide svar på alle, så jeg har en ide om hvad jeg skal og om jeg skal egne om igen. jeg føler jeg ikke har tid til at lave det hele da jeg 4 andre afleveringer. i må... -
Eksponentiel fuknction / fordoblingskonstant
ForumindlægHar fået en meget simpel opgave, som jeg dog desvære ikke forstår Fordoblingskonstanten for en eksponentiel funktion er 12, og grafen for funktionen går gennem punktet (8,3). Bestem en regneforskrift for funktionen. ja den er vel meget simpel, men nu har jeg gloet i både min formelsamling og ... -
Undersøg ud fra sociologisk teori..
ForumindlægHej. Jeg skal netop til at gå igang med SRP, og sidder derfor at kigger på min problemformulering. Derfor tænkte jeg hvad det indebærer at man skal "undersøge ud fra sociologisk teori, hvordan fodboldhooliganisme kan forklares"? Vi har fået udleveret en vejledning til de forskellige beg... -
Sigma for sjette!!!
ForumindlægHej! Måske burde jeg ikke være her, men har ikke andet valg, da ingen af dem jeg spørger kan hjælpe... Jeg har en opgave jeg skal få løst til imorgen. Opgaven er i "Sigma for sjette" side 69 opg 210: Hvor mange gange større bliver en cirkels omkreds (periferi), når diameteren bliver: a ... -
Vektor
ForumindlægJeg vil gerne hjælpe med den matematikopgave, som hedder vektor.Opgave 1: Find [tegn]. over hver bogstaverne står pil a + b a + c b + ... -
Opgave 503
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med denne opgave - håber der er nogen der forstår den!503)En kurve har parameterfremstillingen: ( t^2+t-6 )r(t)=( parameter ) , -4 (t^3+t^2-2t-2)r = r vektora)bestem t-værdierne der svare til grafens dobbeltpunkter - Det har jeg gjort: t=-2 v t=1b)Bestem d... -
Hjælp til mat opgave!!! 1g niveau!!!
ForumindlægOpg:Bestem de værdier af tallet k,for hvilken x^2+y^2+kx+2y+3=0er ligningen for en cirkel.Jeg har indtil videre gjort følgende: x^2+y^2+kx+2y+3=0(x+½k)^2+(y+1)^2+3=1+(½k)^2(x+½k)^2+(y+1)^2=-2+(½k)^2Kan ik komme videre nu!!!Så jeg ville være meget taknemlig hvis nogen gad at hjælpe mig med at løse... -
Modernitet? senmoderne samf?
ForumindlægJeg skal skrive en opg, der blandt andet handler om Giddens teori om det senmoderne samf. Jeg forstår dog ikke det med moderniteten er det noget adskilt? Eller hvordan hænger det sammen? Når jeg læser om det synes jeg det overlapper? behøver ikke en kæmpe forklaring, men nogle der hurtigt kan sig... -
lineært afhængige og uafhængige
ForumindlægHej alle. Sidder lige og læser i en matematikbog. Jeg forstår ikke helt forklaringen her: I R2 er vektorerne a1 = (4, -2) , a2= (3,5) og a3= (1,6) linært afhængige, fordi o (vektoren) kan beskrives som en egentlig linearkombination af dem: 3a1-6a2+6a3= o ... PS: koord... -
Lineære funktion
ForumindlægHalløj folkens! Jeg har nogle difficulties med en opgave i matematik på B-niveau. Opgaven: Den lineære funktion f er givet ved f(x)=ax+b. Grafen for f går gennem punkterne P(1,1) og Q(4,10) a) Bestem tallene a og b b) Løs ligningen f(x)=20 og ligningen f(x)= -5 Jeg søger ikke et direkte s... -
Svar til nogle spørgsmål omkring velfærdssamfundet
ForumindlægHej, det ville være så dejligt hvis der var nogle der ville svare på følgende spørgsmål med en grundig forklaring. Skal bruge svarene i morgen, så helst hurtigst muligt. Her kommer de: Er det rimeligt, at der stilles andre krav til invandrere? Hvad er forskellen på efterløn og pension? Hv... -
KMnO4- ?
ForumindlægJeg har som mange andre i kemi et forsøg med jernuld. Alt dette er ikke noget problem. Mit problem opstår i at jeg ikke ser mig tilfreds med at udregne hvor meget fast stof man skal bruge for at lave 1.liter 0,02 M KMno4-.Hvis nogen vil være flinke at give mig en forklaring på hvordan man laver s... -
Teorier om personlighedsspaltning
ForumindlægHej :-) Jeg sidder som så mange andre og skriver SRP, og det første punkt i min problemformulering er, at redegøre for forskellige psykologiske teorier om personlughedsspaltning. Jeg kender til Freuds teori om sekundær narcissisme, driftsteoerien og sammenhængen mellem narcissisme og skizofreni, ... -
Spørgsmål
ForumindlægHej!Jeg har nogle spørsmål. Hvad er de stoffer, som hedder " lanthanider og actinider" og de står på periodisk system? Hvorfor står de nedeste på siden og har en anden farve(GUL)? Hvad betyder Lanthanider og actinider?Nogle andre stoffer har stjerne, hvad står stjernen for? jeg kan ikke... -
Højden af en cylinder med disse grundarealer? :/
ForumindlægHer er det følgende spørgsmål : Jeg skal finde højden af nogle cylindere med disse 3 forskellige slags grund arealer; 8cm^2 12cm^2 og 16 cm^2. rumfanget er 48 cm^3 Har siddet og gloet på opgaven i 20 minutter nu, uden at komme længere end at nærmest have savlet på papiret, jeg sætter virkelig sto... -
Help!!! :D
ForumindlægHej, Vi har fået et spørgsmål af vores lærer som skal besvares. Her er spørgsmålet: 1. Forklar hvorfor afbrænding af fossile brændstoffer øger atmosfærens indhold af drivhusgasser. Mit spørgsmål er så: kan man lave et reaktionsskema over afbrænding af fossile brændstoffer, og på den måde påvise/f...
