Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3601 til 3620 af 160716
-
Fra htx til stx
ForumindlægHi. Ville lige høre hvordan muligheder er for, at skifte fra htx til stx når man kun har gået på htx i en uge? Har taget kontakt til det pågældende gymnasium jeg kunne tænke mig, at skifte til, men ville lige høre om der overhovedet er en reel mulighed for, at det kan lade sig gøre. Nogle der har... -
Matematik A mundtlig eksamen - må lærer tilbagelægge spørgsmål?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik mundtlig og vi er nogle der er diskuteret lidt.. Da vi ved at vi har 12 spørgsmål.. spørgsmålene må trækkes to gange før de ikke må bruges mere. dvs. der er 24 spørgsmål(groft sagt) - og vi er præcis 20 elever der skal op, men fordelt på to dage. Så tænker ... -
matematik hjælp søges
ForumindlægHej Jeg er en pige på 18, der lige er startet i 3g. Jeg har matematik på a niveau, og søger lidt hjælp til dette. Især afleveringerne! Jeg bor ved Herning. Håber nogen kan hjælpe. Maria -
Matematik ligning
ForumindlægHey gutter og gutinder, Jeg har lige en lille matematik opgave, som jeg godt kunne bruge hjælp til, da jeg ikke er helt sikker på hvordan man løser den. Regnestykket hedder: (a + b) * (a + b) - 6b(a + b) - Det lille stjernetegn * betyder selvfølgelig gange. På forhånd tak! -
STX eller IB
ForumindlægHej, jeg er en elev som fortiden er i gang med Pre-IB. Sagen er sådan at vi snart skal til at vælge om vi vil forsætte til IB eller evt. skifte til STX. Jeg er så egentlig i et kæmpe dilemma, da jeg ikke ved hvad jeg skal vælge. Føler at man hele tiden bliver fortslt hvor hårdt det er at tage en ... -
Hurtige matematikere?
ForumindlægHar jeg nogen hurtige og erfarne matematikere? Et cosinus, tangens eller sinus spørgsmål? -
Omsætningstabel studentereksamen mat A
ForumindlægEr der nogen der kender omsætningstabellen til mat A (stx) eksamen fra sidste år? -
Matematik problematik
ForumindlægHej! T½ = 5730 = log(½) / log(a) Jeg kan ikke finde ud af at isolerer a.(: -
Eksamensvideoer? HJÆLP! STX
ForumindlægHey! er der nogle af jer som kende gode links til eksamensvideoer(stx -mundtlig) jeg leder specielt efter videoer i dansk og engelsk (b) . Jeg har allerede søgt lidt på nettet, og de eneste links jeg finder (det grønne bord) koster penge eller ikke til privat brug.... håber nogle kan hjælpe... -
Spektroskopi, maj 2003, SF
ForumindlægHej, opgaven er 3e:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdfMan skal afgøre, om stoffet er lidofenin eller lidocain. Jeg tror det er lidofenin, men baserer det udelukkende på, at signalerne ved 4,2 og 8,3 formentlig stammer fra OH-grupper (integralet er 10 og sig... -
Redegørelse i matematik
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en matematikopgave og er i tvivl om en opgave. Opgaven lyder: En funktion f er givet ved forskriften a) Gør rede for, at forskriften for f også kan skrives som -
Matematik som selvstudie
ForumindlægHej alle, Jeg går i 2.g på gymnasiet og har matematik på b nivaeu. Jeg er rigtig glad for det og vil gerne studere medicin i fremtiden. Problemet er at jeg ikke har matematik på a niveau, fordi min linje ikke tillader det. Jeg har hørt om folk der har taget fag som selvstudie. Jeg vil høre om de... -
Teknisk matematik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har maematik A på Htx, og vi er igang med at lave en aflevering fra teknisk matematil, som hedder "Konstruktion af ventilhus". Kan det passe, at der ikke er nogle, som har lavet denne aflevering? I såfald, hvis der er vil, men jeg meget gerne se, den, da jeg er gået... -
Hvordan er undervisningen på STX
ForumindlægHej! Hvordan forgår undervisningen på STX? Altså, i folkeskolen så kan en lærer en vælge en og sige "Ja, Jonas, hvad er 27x4" ? Er det også sådan på gymnasiet? Er det mere: "Følg med, og notere, hvad læreen siger" ? Tak -
Matematik afl
ForumindlægHej.Jeg har brug for hjælp til dette spørgsmåla) reducer 3b-4a-(2b-a)kan i skrive udregninger til denne -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
vektorer matematik
Forumindlæghej nogle der kan hjælpe med de tre sidste vektorer a+b, a-b, b -a... ved ikke hvilken formel jeg skal bruge for at bestemme afstanden.. -
FSA 1998 Maj, hjælp!!!
ForumindlægDer står i Opg. 3 Sommerland nederst: Foklar, at ligningen y=2*768*x-16 er en matematisk model for det største antal passagerer y, der i løbet af x timer kan få en tur med de to tog. Jeg forstår ikke hvorfor -16 kommer ind til sidst i opgaven. Hvis nogen kunne hjælpe ville jeg blive rigitg ... -
FSA maj 2009
ForumindlægSidder og er lidt stuck med den, i nogle af opgaverne, da jeg også har glemt nogle af mine udregninger... Er der nogle som har den? :) -
Matematik opgave
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne matematik opg? Jeg ved godt det er to ligninger med to ubekendte, men hvordan løser man opgaven i maple?? Opgaven er vedhæftet
