Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3661 til 3680 af 160716
-
Hjælp til Matematik B
ForumindlægHej derude! Jeg er skal starte på et lunkursus i Mat A om nogle uger og vil inden læse noget B for at være så godt klædt på som muligt. Det er en forudsætning for jeg overhovedet kan blive optaget på det studie jeg meget gerne vil starte på - at jeg består Mat A. Det er mange år siden jeg havde... -
Hej .. A, b eller c-niveau`
ForumindlægHej allesammen .. jeg har studieretningen Matematik (A), Fysik (B), Kemi(C) .. Jeg er p.t kun igang med grundforløbet, jeg har hørt at grundforløbet forgår alt i C-Niveau .. Vil det sige at de matematik afleveringer og -opgaver vi laver, er altsammen c-niveau? .. - håber på nogle gode respons :))) -
Matematik opgave
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til den sidste opgave da jeg har svært ved opgaven jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det kan i hjælpe mig? Kan i give en god forklaring -
matematik opgave???
ForumindlægHej allesammen... Jeg er i gang med den endstående opgave, jeg forstår ikke opgaven??? Håber der er nogen der kan hjælpe mig med opgaven.. ps. opgaven skal aflevers i morgen.. på fprhånd tak :) Jørgen overvejer , hvilke forskelle der er på at spille på to enkeltkampe og på at spille på en kombi... -
matematik - trekanter
Forumindlægokay så. tre-kantens højde. du skal finde en trekants højde. 3 kant -
Abstract matematik
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene dansk og matematik og skal til at skrive abstract. Jeg forstår ikke metodelen. Nogen der kan hjælpe? Hvad skriver man i en metodedel, hvor fagene er dansk og matematik? Tak -
Skal jeg vælge bioteknoglogi A, mat A eller biologi A, kemi B
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge studieretning. Jeg står mellem biotek A, mat A eller biologi A, kemi B også har jeg tænkt mig at have matematik til A. Jeg synes umiddelbart at biologi A og kemi B er mest mig, men jeg er bange for at det bliver en hel pige klasse. Hvad tænker I med det? er det bare en... -
Varmetab i Matematik?????
Forumindlæga) Effekttabet, målt i W: P=k*A*ΔT = 6.*3.*(2-21)→p ? −342. Effekttabet er derfor 414 W. b) Varmetabet i løbet af en uge under disse temperaturforhold, målt i kWh: E= P*Δt= p*24*7→e ? −57456. Målt i kWh: ((e)/(1000)) ? −57.456 D... -
kan man finde FSA problemregning for maj 2014?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne finde FSA problemregningen fra maj 2014. Jeg har ledt på nettet, men uden held. Er der nogle der kan finde den? tak på forhånd :) -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Matematik - Hjælp til trekant (haster)
ForumindlægHEJJ .. Jeg har en opgave som jeg virkelig ikke kan forstå, ?! , den handler om en trekant, bla. bla. bla. anyways denn er her; - I Trekant ABC er: A = 47° b = 4 |BH| = 3, hvor H er fodpunkt af højden fra B. - beregn a .. - Nogle som meget megeet meget nemt kan forklare mig hvad jeg skal?, ska... -
hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til en matematik opgave, da jeg har svært ved opgaven og ved ikke hvordan jeg skal lave det, kan i give en god forklaring? -
Matematik test
Forumindlæghar et problem med at se matematik test :/ den viser bare nogle røde kryds hvor der skulle ha' været billeder, nogen der ved hvorfor? -
Problemløsning - matematik
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave Ville i gerne hjælpe mig med de 4 opgaver, og forklare dem sådan ret tydligt? For er ikke rigtigt særlig god til matematik:( - TAK!?? -
Matematik spørgsmål:
ForumindlægForkort brøkken (a2 -2ab+b2 ) /2*(a-b) Hvad er rigtigt? at (a2-2ab+b2) / 2*(a-b) = (a*a-2*a*b+b*b) / 2*(a-b) = a-2ab+b eller a+2ab+b fordi a forkortes med a og b med b og 2 med 2. men ved ikke hvis minus/minus forkortes til plus. Hvis forkortelsen er helt forkert, please forklar hvordan man fo... -
Skift til Mat A
ForumindlægHej alle! Nu er det snart tid til at vælge om man vil blive på sin studieretning, eller skifte. Og jeg overvejer kraftigt at skifte til science. Men er lidt bange for matematikken, som jo selvfølgelig er på A på den linje. Er der nogen som vil forklare lidt hvilke emner de når rundt om og, hvo... -
Hjælp Matematik definitionsmængder
ForumindlægHej allesammen, jeg har et 'lille' problem, vi har slået hul på et nyt emne nemlig Funktioner og jeg er skam stadig lidt lost, selvom jeg har læst, læst og læst. Har fået stillet 2 opgaver, håber nogle som kan guide/hjælpe mig igennem her :) 1). a). f(x) = 1/3x-7 b). g(x) = 1/x^2-4x c)... -
Er det rigtigt? matematik
ForumindlægHej. jeg skal finde a så der mindst er en løsning. x2+ax+a=0 jeg sætter d=0, og får så at a= 0 og 4. betyder dette at a kan være under 0 og over 4? -
Fysik for matematikere
ForumindlægHej Jeg har været lidt inde og snuse til matematik-uddannelsens opbygning, og der står at man kan vælge et tilvalgsfag der hedder fysik for matematikere. Der står man får en del grundlæggende kurser. Mit spørgsmål er så, kræver det jeg opfylder adgangskravene for fysik uddannelsen for at vælge ... -
Matematik, matrix
ForumindlægJeg sidder og bakser med lidt matematik. Vi har fået udleveret et stykke papir med alt hvad vi skal op i til skriftlig matematik. Men der var et emne jeg gik glip af, og nu er jeg lidt på herrens mark, eftersom at min lærer ikke vil hjælpe mig. problemet er matrix-matematik (vha. TI 89 lommeregne...
