Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3921 til 3940 af 14099
-
Darwins teorier i dansk litteratur
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive synopsis i AT10. Jeg har valgt fagkombination; dansk/A + biologi/C med emne (overskrift) Jeg har tænkt mig at redegøre for darwins teorier og dernæst analyse J.P. Jacobsens Fru Marie Grubbe (med darwins, seksuelle partnervalg og drifter i baghovedet). Men jeg føler at ... -
SRP
ForumindlægHej, jeg skal snart til at vælge emne til min SRP. Jeg har besluttet at skrive i Biologi A og Idræt B. Jeg synes Astma er et interresant emne, men jeg føler ikke der er så meget kød på det, så jeg ville høre om, der var nogle, som havde forslag til hvad man kan skrive om inden for emnet. Jeg har ... -
SRP - Apple
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er gået lidt død i min SRP opgave, og jeg vil gerne høre om der er nogen som har et forslag til hvordan jeg skal formulere min problemformulering, opgaven lyder som følgende: "Lav en virksomhedsbeskrivelse af Apple Udarbejd en branche/markedsanalyse for computere i Da... -
HTX eller STX
ForumindlægHej jeg bor i Taastrup og der er faktisk ikke fint gymnasium her, høje taastrup gymnasium(STX). Men musik betyder utrolig meget for mig så jeg synes at det ville være værd at tage til Sant Annæ i København. Men problemet er at det er et STX og har fag som Historie som jeg virkelig ikke finder i... -
problem formulering i tvivl?
ForumindlægMine fag er Eng hvilket jeg har på A-niveau og Biologi hvilket jeg havde på c-niveau i 1g. Opbygningen af min opgave har jeg forestillet mig nedenfor. Venligst kommenter om det lyder som noget der holder vand, eller om der skal laves om!? "En opridsning af genetikkens historie, der udmunde... -
AT problemformulering hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en problemformulering til følgende opgave i AT7, hvor emnet er Alternativer (AT-2018): Opgave A Du skal undersøge et problem, hvor det centrale er, at et eksisterende alternativ til den fremherskende praksis ikke er slået bredt igennem. Du skal gøre rede for både den fremherskend... -
AT - Selviscenesættelse - Samf./historie
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive AT-synopsis 2.3 (2. g STX), hvor der skal afleveres en synopsis og fremlæggelse ud fra opgaveformuleringen: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Jeg har valgt at f... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
SSO hjælp - Omkring frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i..... -
Gel-elektroforese
ForumindlægHej Allesammen..Sidder lige her og prøver at lave biologi rapport om gel-elektroforese. Problemet et bare det, at vi ikke har fået udleveret en vejledning, men selv skal finde ud af hvilken teori og analyse spørgsmål vi vil skrive i rapporten.Så hvis der er nogen herinde der har nogen ideet til n... -
Paradigme, metode?
ForumindlægHej.. Min lærer har sagt til mig at det ville være en god idé at bruge noget paradigme metode i mit metode afsnit.. men jeg ved ikke hvad det er?? Har prøvet at søge på det på nettet og i den mappe hun foreslog jeg læste, men kan simpelthen ikke finde ud af det :S... nogen der ved det? Skriver om... -
menstruationscyklus
ForumindlægHej!Jeg skal, som så mange andre op i Biologi -C-niveau på 1. år på HTX.Jeg har problemer mht. menstruationscyklussen!Hvis nogen af jer kan henvise til noter, pdf-filer eller lignende, vil jeg blive super glad og taknemmelig.I er selvfølgelig også velkomne til at skrive fornuftige ord i et indlæg... -
Naturligt behov og behov?
ForumindlægHejsa Jeg har et spørgsmål til min opgave i biologi. Hvad er difinitionen på naturlig behov og naturlig adfærd? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det. I må meget gerne skrive den kilde, som i har det fra. (Hvis I er jeres egen kilde, kan I bare fx skrive Biolog eller lignende). Håber at... -
synapse og Acetylcholinesterase
ForumindlægJeg har en opgave for i biologi, og for overhovedet at kunne forstå den, skal man kunne forstå hvad synapse og acetylcholinesterase er, og det kan jeg simpelt hen ikke. så jeg tænkte på, om der ikke er nogen der i et simpelt og ikke-biologifagligt sprog kan forklare disse to ting. Det ville virk... -
Tungmetalforurening i søer
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål som nok er ret enkelt, men biologi er bare IKKE mit fag. Hvorfor kan der være forskelle mellem fisk fanget forskellige steder? Der har altså noget at gøre med tungmetaller i fisk, som forurener osv.. Hvordan kommer tungmetaller ud i søer og hvorfor er det kun nogle søer... -
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Lambda-DNA i gelelektroforese?
ForumindlægHej..Jeg har mellemniveau-biologi i 3.g og vi har lavet forsøg med plasmidet pUC19, som vi har oprenset, skåret med restriktionsenzymer og derefter sat i gel-elektroforese. Vi har også nogle andre prøver. I gelektroforesen har vi påsat prøverne således:Brønd 1: Markør (lambda-DNA skåret med Hind ... -
hvad skal jeg gøre??
ForumindlægJeg har skrevet et referat, som skal være på 100 ord. Er der nogle der bare hurtigt gider at rette+? Nothing but the truth it's about a boy with name Philip. He like to be a sports star. So he is in the track team. But if you want a be a sports star, you need good grades. Winter terms exams n... -
Lille hjælp..
Forumindlægjeg har brug for hjælp til at finde de værste fejl i følgende, Er hat schlechte Note in Biologie und Religion, und aufgrund dass kann er nicht ein zehntes Hauptschuljahr belegen. So er wiest nur nicht was er machen sollen. Er hat zwölf Bewerbungen schrieben als Handelskaufmann, Koch, Fliesenlege...
