Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 4361 til 4380 af 160716
-
Nem matematik....hjælp
ForumindlægEr der en metode til hver af disse, er så dårlig til, at reducer. Håber virkelig på hjælp og en god forklaring, så jeg kan til anden gang. På forhånd tusinde tak 1) Reducer: 2a+a-4+3a -4a+3-2a-7 3a+7b+a+3 2) Gang ind i parenteserne og reducer: 8+3(2x-2) 2x-2(4x-3) 3) Gan... -
HHX 7 A fag
ForumindlægHej med jer, Ved I, om man kan få 7 a-fag på HHX på 3. år? -
EKSAMENS HJÆLP - MATEMATIK
ForumindlægHej:) Jeg er en 1 hf'er, som skal op i mundtlig matematik snart. Jeg har fået de 18 spørgsmål man kan trække, på forhånd, så dem skal jeg lige have lavet så jeg kan terpe det igennem :b Så hvis der er nogen som kan hjælpe, så skriv endelig:)hurtigst muligt. -
Biologi A 2015 Eksamenssæt
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogle venlige sjæle, som har eksamenssættet til skriftlig Biologi A 2015 29 maj eller skriftlig Biologi A 2015 2 juni? :) Mvh -
Matematik aflevering
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering som skal afleveres i morgen aften jeg har 2 opgaver jeg ikke kan finde ud af er der nogen der kan hjælpe? http://tinypic.com/r/14troky/9 http://tinypic.com/r/20z9noh/9 -
Matematik - Andengradspolynomier (eller ikke?)
ForumindlægOpgaven Lyder: Aflæs a, b, c for hvert af andengradspolynomierne: Udregn for hvert af andengradspolynomierne diskriminaten d, og bestem eventuelle rødder. Tegn graferne (helst i Maple) og check om rødderne passer. Og så støder jeg på denne her fætter: k(x)=-9x+6 mit sp... -
HA(mat) - Hvad bør man repetere fra Mat A for at kunne følge med?
ForumindlægHej Studieportalen! Inden længe skal jeg læse ha(mat) på CBS og vil høre om der er andre herinde, der har læst uddannelsen eller er i gang med denne. Jeg har arbejdet et helt år og altså ikke rørt noget matematik siden jeg afsluttede min STX. Vil i den forbindelse høre om der er andet end diffe... -
Eksamen VIGTIGT!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart op til skriftlig matematik, og vil gerne træne mine matematikfærdigheder som ved eksamen. Jeg har brug for nogle eksamenssæt, men uvm.dk har åbenbart fjernet dem fra deres side. Hvis nogen ligger inde med de elektroniske versioner fra og med 2012, ville det være en sto... -
Matematik 1.G
ForumindlægJeg håber at der er en der kann hjælpe mig med de her 2.2a + 3b + (4a - 5b) = ?-(-x+y)y+2y(-y+2x) = ? -
Hjælp og rettelse af matematik
ForumindlægUdviklingen i forbrugerprisindekset for fritidsudstyr i perioden 1982-89 fremgår af nedenstående skema. Basisår for indekstallene er 1975, dvs. at indekstallet for 1975 er 100. År og indekstallet: 1982: 184 1983: 198 1984: 210 1985: 219 1986: 228 1987: 236 1988: 248 1989: 258a)Hvor mange procent ... -
Matematik opgave
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med denne opgave fra et eksamensæt? Opgaven er vedhæftet som billede -
Hjælp med matematik b
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp kan i også sætte hvad i gøre ind på en mappe, sådan så at jeg får en overblik er, hvordan man skal gøre det. -
Matematik 2
ForumindlægHej jeg har en opgav hvem vil hjælpe mig med den den er vedhæftet please hvis i kan så skriv til mig hvordan i gør eller skriv til mig hvad jeg skal gør fordi jeg erhel tavs lige nu please. -
Svært matematik !! Hjæælp!
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem. som skal være løst meget hurtigt! Helst inden i morgen Opgave 1 Det antages at flagstangen er cylinderformet og har følgende mål: Længde: 3 meter Massefylde: 0,6 gram/cm3 Diameter: 10 cm Akse: d = 40 cm • Beregn kræfterne som flagstangen påvirkes af, under rejsn... -
Matematik Spørgsmål
ForumindlægHvordan regnes udtrykket (2*t+2-3)2: Kan nogen kigger på disse beregninger og fortælle hvad er rigtige og hvad er forkerte og hvorfor. Nr. 1 (2*t+2-3)2=4t2 + 4 +9 + 2 * (2t+2-3) =4t2 + 13 - 24t Nr. 2 (2*t+2-3)2 = (2*t- 1)2 = 4t2 +1 - 4t -
help matematik :(
ForumindlægBestem de tangenter der har hældningen 1 til f(x) = x3 - x2 + 1 -
Procent - matematik
ForumindlægHjælp -
Matematik B eksamenssæt 2015
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen som ligger inde med eksamenssættet fra 2015 i matematik B STX? -
Programmer i matematik
ForumindlægHey. Hvilke matematikprogrammer eksisterer der udover Maple & Mathcad, og hvad er fordelene ved det ene fremfor ved det andet program? Og kan I nævne nogle programmer som er specielt gode inden for geometri? -
Hjælp til matematik/,rumfang
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at regne nogle stykker ud er nogen der vil hjælpe mig til at regne styrkerne ud har prøvet mig frem til noget men ved ikk om det er rigtigt det jeg har lavet. ?? Hvor meget er rumfanget større i den store pyramide end den lille Den lille 10 cm, 10 cm og 10 cm Den ...
