Studievalg og videregående studie

HA(mat) - Hvad bør man repetere fra Mat A for at kunne følge med?

15. august 2018 af FSPhans (Slettet)

Hej Studieportalen!

Inden længe skal jeg læse ha(mat) på CBS og vil høre om der er andre herinde, der har læst uddannelsen eller er i gang med denne.

Jeg har arbejdet et helt år og altså ikke rørt noget matematik siden jeg afsluttede min STX. Vil i den forbindelse høre om der er andet end differentialregning og integralregning, som man bør repetere? Bør man repetere vektorer eller andet stof fra A for at kunne følge med? :)

Byd endelig ind, hvis i ved noget :D


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. august 2018 af MatHFlærer

Ved ikke om det er muligt for dig at læse de enkelte kursusbeskrivelser, for der burde du kunne se hvad I skal arbejde med. Hvis I f.eks. skal have kurset lineær algebra, så er vektorregning også en god idé at have styr på. Men når du skriver CBS så kan jeg også forestille mig at I måske skal have statistik, så det vil også være en fordel. Men nu jeg ikke uddannet derfra, så prøv at læs deres kursusbeskrivelser. Endeligt så alt held og lykke på studiet når du starter :)

Svar #2
15. august 2018 af FSPhans (Slettet)

Mange tak for svaret, kunne helt sikkert bruges. Go dag :)

Skriv et svar til: HA(mat) - Hvad bør man repetere fra Mat A for at kunne følge med?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.