Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4581 til 4600 af 127115
-
for lavt snit. kan jeg blive student?
ForumindlægHej allesammen, jeg er så uheldig at mine sidste eksamener er gået rigtigt dårligt, og mit snit ligger nu på 2,2 og jeg skal op i mdt mat A i morgen hvis jeg dumper der, kan jeg så overhovedet blive student ? :( -
Feedback til Novelle
ForumindlægHej, jeg skal skrive en novelle til Dansk. Ville være rart hvis jeg kunne få noget feedback (se vedhæftet fil.) -
fysik problem
Forumindlæghej jeg går i 1.g og har valgt samfundsvidenskab. Vi har dog en del nv fag som jeg ikke er særlig god i :( det kunne være super dejligt hvis nogle kloge naturvidenskablige personer ville hjælpe mig med en opgave :) Solens energiproduktion er på 3,90 · 1026 W, og den stammer som nævnt ... -
MgCl2
ForumindlægSkal til NV årsprøve om en lille uges tid, og var så heldig at trække "Magnesiumchlorid" inden for kemi, som var det eneste fag jeg ikke ville trække, derfor har jeg brug for lidt hjælp, hurtigt. . de 5 spørgsmål jeg godt kunne bruge lidt hjælp til lyder: 1) Tegn elektronprikformler f... -
Hvilket verbum?
ForumindlægHej Når der i en ledsætning er et bøjet verbum og et verbum som står navnemåde, hvilken skal så stå sidst i sætningen? Og hvad nu hvis der også var en førtid? -
Vektorer i rummet
ForumindlægHejsa folkens. I den seneste tid har jeg arbejdet med vektorer i rummet, men det er lidt ligesom, at jeg ikke forstår selve principperne ved bestemmelsen af bl.a. punkter og parameterfremstillinger. F.eks. har vi fået en opgave, hvor vi har to vektorer a og b med tilsvarende koordinater, men a... -
oversættelse
ForumindlægHej - Jeg har lavet denne (lidt lange) oversættelse af den danske tekst "Die Teilung Berlins" og vil meget gerne have den rettet med en evt begrundelse af fejlene. På forhånd tak! :-) Die Teilung Berlins: Efter mødet med Khrustjev i Wien i 1961 stod Kennedy over for det deprimerende ... -
Hvor lang er linjen L? HJÆLP :((
ForumindlægHej venner, jeg har brug for hjælp til en matematikopgave, som skal afleveres i aften. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan man laver denne opgave: Den stiplede linje AB på figuren har længden 30. Fra A til B er yderligere tegnet en brudt linje L. Denne linje danner sammen med linjen A... -
Til Lektie-guruerne - hvis vi vil dybere ned?
ForumindlægHmmmmmm er lidt en nysgerrig sjæl Mange gange lader man sig "spise af" med i diverse lærerbøger "at så har vi lige det og det stof" - "så tager man lige noget Na3AIF6 og her er der noget kobbersulfat". Men hvis man nu egentlig gerne vil vide hvordan disse stoffer ... -
IT rapport
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en rapport om en hjemmeside jeg har lavet på 3. år (HHX) og ville høre om nogen kan hjælpe mig med en disposition til hvad rapporten i store træk skal indeholde.. muligvis hvis nogen har en rapport ville det være dejligt at kunne se hvordan den er opbygget?? Mvh 447 -
Et par mærkelige kubikrødder
ForumindlægVis uden brug af TI-89, at summen af 3^√(2+√5)og 3^√(2-√5) er 1. Hjælp: Vis først, at der for alle tal a og b gælder: (a+b)3 = a3 + 3ab(a+b) + b3 jeg er heeeeeeeeeeeeelt lost :s -
Hvordan skrives dette?
ForumindlægJeg har en funktion f(x) = √(36-6x). Jeg vil beregne skæringen mellem f(x) og x-aksen, men er ikke helt sikker hvordan jeg skal skrive det op pga kvadratroten. Det er ikke udregningen jeg har problemer med, men hvordan jeg skal udtrykke det/skrive det. f(x) = 0 <=> √(36-6x) = ... -
energipyramide
Forumindlæger der nogen der kan give en forklaring på det vedlagte billede? på forhånd tak :) -
Så hold dog kæft!
ForumindlægI elevrådet på min skole har vi snakket om hvorvidt der er problemer med larm/uro/manglende lektielæsning i klasserne. Det viser sig, at ALLE klasser har problemer, men ikke alle elever synes at det er problematisk. Nogle elever bliver meget forstyret af andres småsnak i timerne, mens andre bedre... -
Ny Alliance + catch-all
ForumindlægHejsa, Er i gang med at skrive en samf synopsis om Ny Alliance og partiadfærd. Indtil vidre har jeg fundet ud af, at jeg vil bruge noget teori om catch-all partier, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan mine problemstillinger skal lyde. Jeg har nogle artikler, der handler om, at demokr... -
Fuldstændig uenig i min skriftlige karakter
ForumindlægHar lige fået mine skriftlige karakterer for sidste år på gymnasie. Standpunkts og årskarakteren kører fint på en solid 7'er hele vejen. Har endda fået 10 i nogle få dansk stile. Censor har så valgt at give mig 02 for min kronik omhandlende Moderne Talentshows, og kan kun forestille mig at en... -
Hjælp til at oversætte
ForumindlægHej Please hjælp, jeg har nogle sætninger som jeg finder lidt svære at oversætte. Jeg håber der er nogen der vil hjælpe: 1. Hvor skal du hen? ¿Adónde vas? 2. Jeg skal til byen. Hvorfor (det), vil du med? Voy a la ciudad.¿ Por que, le ayuda? 3. Min far er ikke hjemme. Mi pad... -
Burde være let fysik - men dog!
ForumindlægHej allesammen... jeg har fået en opgave om elektriske komponenter og kredsløb, men er gået lidt død... Bare lidt hjælp til at starte på ville være dejligt - men hvis der føles trang til at lave det hele er det okay for mig :D Opgaven:En modstand har resitancen 10 ohm. Beregn spændingsfaldet over... -
forskriften for et polynomium
ForumindlægHej I min opgave skal jeg finde forskriften for et fjerdegradspolynomium, der ikke har nogen rødder, og som i 5 har værdien 7. Jeg kender godt den sædvanlige måde, at finde frem til forskriften, fx f(5)=a*(5-x1)*(5-x2)... Men jeg har jo ikke nogen rødder at sætte ind i x1 og x2, hvad sk... -
Membrantransporter
ForumindlægKan i forklarer mig hvad diffusion og osmose er? Forskellen på diffusion og osmose, samt hvor mange transportmuligheder en celler har? Mange tak.
