Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4621 til 4640 af 14099
-
Kreativt indslag i historieprojekt?!?
ForumindlægHej;D Mig og en veninde skal fremlægge historiprojekt næste fredag om Mussolini og Hitlers samarbejde, og hvilken indflydelse det har haft på krigen og eftertiden. Vi kunne godt tænke os at have noget kreativt med i vores fremlæggelse, men da ingen af os har nogle (gode) ideer, ville jeg høre om ... -
projekt opgave eksamen 9 klasse hjælp
Forumindlæghej. jeg har valgt at have om jobs der redder liv da vores overemne er "det dyrebare liv". jeg ville hører om der var nogen der havde nogle gode emner at skrive om i henhold til jobs der redder liv så som:"læger,brandmænd,politimænd, militæret... osv". andre gode råd og id... -
Kommunisme
ForumindlægSad lige og tænkte på om Kina var et kommunistisk land, ( På Wikipedia står der Socialistisk Folkeparti) hvilket betyder det såvel må være et kommunisrisk styre. Men når man slår Vietnam op, kommer der også Socialstisk Folkeparti op. Har de begge et kommunistisk styre??? Svar på min mail Pilz4@... -
Kronik
ForumindlægHej allesammen, er der en venlig sjæl derude, som muligvis kan fortælle mig, hvordan en kronik helt præcis skal skrive? Det jeg har svært ved, er sådan set hvordan jeg skal inddrage de 3 tekster i min kronik uden at citerer fra direkte fra dem. Tak på forhånd! -
Dansk stil , Meninger!
ForumindlægHey alle (: Jeg ville høre om i ikke ville sige jeres mening om min stil?, og hvad i måske tror den ville give á karakter (: jeg håber i vil være så søde, at sige jeres mening, fordi jeg er lidt fortabt på denne stil? , om det skal skrives mere på eller hvad? Den glemte katastrofe 190... -
Hvad er forskellen på en oxogruppe og en carbonylgruppe
Forumindlæghvis nogle kan skrive de grundlæggende forskelle eller på en anden måde da jeg har svært ved at se forskellen. på forhånd tak. -
Borgerrettigheder - sorte
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive mit studieretningsprojekt, så jeg ville høre, om der var nogle andre, som havde skrevet om borgerrettigeder for sorte, om hvordan de fik dem, og hvem der hjalp til/kæmpede imod? Jeg skriver i engelsk og historie. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med hvil... -
24 timers samf B - integration
ForumindlægJeg har trukket emnet: integration og tørklæder. Emnet er yderst relevant og der er også en del fornuftigt materiale. Vedlagte bilag omhandler bl.a. "tørklæder i domstolen", hvor der bliver diskuteret hvor vidt en tørklædebærende dommer kan være neutral osv. Det fører så til diskussion ... -
Højre -og venstre fløjen
ForumindlægHej derude Jeg sidder lige nu med samfundsfag og er stødt på et spørgsmål som jeg har nogle problemer med, det lyder: Hvad mener højre - venstre fløjen om social arv/ulighed? Håber I kan hjælpe! -
Hjælp med navn ud fra strukturformel - alkaner
ForumindlægHvilket navn hører til strukturformlen som jeg har vedhæftet et billede af? Har umiddelbart sagt benzen, men ved dog ikke om det er en alkan. -
Hjælp til at klare sig bedre i gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går lige nu på STX på andet år. Jeg har har matematik på A, hvor jeg ikke klare mig så godt og jeg vil derfor høre jer om i har nogle råd til hvordan jeg forbedre mig, eller noget som i gjorde for at få bedre karakterer i matematik. -
Synopsen er for grundig?
ForumindlægHej derude, Jeg skal til at-eksamen på mandag, og jeg har været alt for grundig i min synopse, og har faktisk problemer med at komme ind på noget , som ikke står i den. Jeg har lidt nyt information, og noget jeg havde gjort forkert i synopsen der nu er rettet. Men det er ikke særlig mege... -
Lovgivningsprocessen
ForumindlægJeg skal finde ud af hvordan lovgivningsprocessen har forandret sig i forbindelse med store reformer og forlig. Bla. skal jeg tage udgangspunkt i komunalreformen fra 1970 og 2006. Hjælp tak :). -
Litterær artikkel
ForumindlægJeg skal lave en litterær artikel, hvor jeg skal lave en sammenlignende analyse af Herman Bang: "Ved Alteret" og Henrik Ibsen: Af "Et dukkehjem". Jeg ved godt hvordan man skriver en litterær artikel, men hvordan laver jeg en "sammenlignende" analyse? Skal jeg lave 2... -
SKAL man tage matematik på B?
ForumindlægHej. jeg har matematik på C niveau og kan vælge om jeg vil gå videre til B efter året er omme. Så jeg vil spørge om det er bedst at tage det på B niveau eller om jeg kan stoppe på C. Jeg er ok til Matematik men jeg hader det virkeligt. Jeg synes allerede tanken ved B niveau giver mig kvalme. Hvad... -
Omega 3 og 6 fedtsyre
ForumindlægHej Så linolensyre er en n-3 syre, så den er vel en 'form' for omega 3 fedtsyre Og linolsyre er en n-6 syre, så den er vel en 'form' for omega 6 fedtsyre Man skal helst have mere omega 3 end omega 6 Men hvordan kan det så være, at det anbefalet indtag af linolensyre er 0,5%, m... -
Medborgerskab
ForumindlægHej studieportalen Jeg er i gang med at skrive en samfundsfagsaflevering, og må indrømme, at jeg har fået en skriveblokade. Har i nogle ideer om, hvordan man kan styrke medborgerskabet i Danmark? Det er blot til inspiration, for føler jeg gentager mig selv for meget. Har skrevet lidt om at mind... -
HJÆLP til samf aflevering den danske velfærdsstat
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med at lave en samfundsfags aflevering, og jeg ville høre, om der er nogen, som er super gode til samfundsfags opgaver, som kan give nogle tips? :-) Jeg ligger selv på et 7 tal (nogle gange med pil op), men jeg vil gerne højere op, og lære at skrive bedre samfundsfags opga... -
overvågning i Maratonløb
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til AT-eksamen op i maraton, emnet er "overvågning og selviscenesættelse" og jeg ahr sfagkombinationene Samf A/Idræt B. I den sammenhæng ved jeg, at der er sket en stor udvikling indenfor overvågningen af bla. maratonløbere i diverse løb. Men jeg har ikke nogen ... -
Kønsroller i 1700-tallet
ForumindlægEr der nogen, der nogle links til dette emne. Kan ikke finde ret meget til nytte.. .
