Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5401 til 5420 af 160716
-
Mat A 6. december 2023
ForumindlægHej folkens jeg tænkte på om der var nogle som ville dele opgavesvarerne til MAT A fra den 6. decmeber 2023 på stx -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle - nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 (ii). Jeg kan godt se, mit svar er forkert, da un ikke konvergerer mod u? -
Geometri mat A skr. eksamen
ForumindlægHej, til den skriftlige eksamen til matematik på A-niveau, forventes der, at man skitserer trekanter og lign. til 1. delprøve? taaak <3 -
SRP - Biologi A
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere fag og emne til SRP og er for at sige det mildt rimelig lost. Jeg skal skrive i faget biologiA og derudover har jeg kemiB, idrætC, relC, samfC, oldC, historieA, danskA, matematikA. Jeg har på det seneste overvejet hudkræft, men ved ikke hvilket fag jeg skal koble... -
Integral regning A-niveau.
ForumindlægHej alle.. Jeg har en slags fremlæggelse imorgen i matematik.. jeg skal fremføre Integral regning og mit "emne" lyder således. 4. Integralregning. Giv en redegørelse for udvalgte sætninger og regneregler for det bestemte integral. Integration ved substitution skal indgå. Vi øver eksam... -
Matematik opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse denne type opgave? -
HTX eller STX snit
ForumindlægHeej jeg går stadig i 9.kl, men skal vælge mellem htx eller stx. Pludselig kom jeg i tanke om der var forskel på, at man kommer ud med et højere snit fra stx men lavere i htx eller omvendt, altså er der forskel ? -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
Matematik - bliver det "bedre" på universitet?
ForumindlægHej alle Måske et atypisk spørgsmål, men jeg er lidt kørt fast i matematik (på en måde). Jeg er en 2.g'er med matematik B, der skal have matematik A næste år. Efter gymnasiet vil jeg gerne søge ind på en form for ingeniøruddanelse. Jeg kan ikke se migselv læse ren matematik efter gymnasiet... -
HJÆÆÆLP, til matematik med parabler
Forumindlæghej alle. jeg har fået en opgave, hvori der står: En parabel er bestemt ved ligningen: y = a * x^2 - 24x + 1 bestem de værdier af tallet a, for hvilke parablen har netop et røringspunkt med førsteaksen. For at være ærlig, forstår jeg ikke lige opgaven, og jeg er ellers ret god til matematik... -
Historie A eksamen - kildekritik
ForumindlægHej :) Ved I, om der er nogle aktive lærere / eller folk, som har viden vedrørende historiefagets metode? Jeg skal nemlig til historie-eksamen på stx i næste uge og har nogle problemer med kildekiritikken.. Lad os sige at kilden er et levn, for så blander jeg stadig de faglige termer sammen... -
Matematik venner! Hjælp *funktion*
ForumindlægHej, nogle der er god til at forklare mig noget? (: Jeg har fået stukket en opg. i hovedet som jeg bare fatter en hat af. I en model for en bestemt virksomhed antages det, at afsætningsfunktionen A(x), der angiver antallet af enheder af en bestemt vare, der i et bestemt tidsrum kan sælges til pr... -
Matematik differentialligning
ForumindlægSe følgende fil. Kunne godt bruge lidt hjælp og hints til at komme igang med opg b :) -
a
Forumindlæga -
Mundtlig matematik forberedelse?
ForumindlægHejsa, jeg skal op i mundtlig matematik en gang i næste uge. Tænkte på, hvordan kan man forberede mundtlig matematik? :) -
Egyptens landbrugsproduktion vha. matematik. hjælp!
ForumindlægJeg har matematik-historie i Studieretningsprojekt. Og jeg skal ved hjælp af matematik beskrive brugen af organiseringen a rigets landbrugsproduktion. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer igang, eller nogle gode kilder? på forhånd tak! -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
Fysik A HTX idag
ForumindlægSå er den skriftlige fysik A eksamen blevet afsluttet her d. 4 juni. Hvad synes i om den? Personligt synes jeg den var ret svær, og klarede mig forholdsvis dårligt - dette er især i forhold til Mat A eksamen for lidt tid siden (se evt. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=527245) ... -
Normalt at have 4 - A fag?
ForumindlægHej Sp. Som overskriften viser - skal nemlig have, spansk A, Mat A, Dansk A, Historie A. Tak på forhånd! -
A, B og C niveau?
ForumindlægHej. hvad vil det helt præcis siger, det der niveauer på gymnasiet? Ved ikke om jeg har forstået det helt? xD Tak på forhånd.
