Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5601 til 5620 af 127115
-
Regler ved differentiering
ForumindlægJeg har efterhånden en del gange skulle høre på at differentialkvotienten ikke må opfattes som en brøk, men er aldrig stødt over én der kunne komme med bevis for dette, eller et tilfælde hvor man ikke har måttet. Nogle der kan bevise dette? -
Trigonomitri
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en trigonomitri opg. Der står <ECD = 18,5 grader |DE| = 3,5 og <DEC = 64 grader. Hvad er det "<ECD = 18,5 grader" betyer? Er det så vinkel E som er 18,5 grader eller? -
Opgave 11
ForumindlægHej med jer, sidder med en fysikopgave og har prøvet at løse den men kan ikke gribe den an, så derefor vil jeg spørge om der er nogen der kan hjælpe mig med at komme i gang. Opgaven er vedhæftet! På forhånd tak -
DHO forsvar - hjælp tak!!
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at forberede mig til DHO, men er i tvivl om, hvad jeg skal komme ind på ift. begrænsninger eller fejlkilder i min opgave. Det er klart, at der gemmer sig nogle fejlkilder, men ved ikke lige, hvordan jeg skal lede. Har I måske nogle eksempler på typiske fejlkilder? -
trekant?????
Forumindlæghej jeg har et sp. den her: 16) tegn trekant ABC,når vinkel A = 110 grader, AB=4cm BC=8cm. 17)vinel B_____grader 18)vinkel c_____grader prøvet så mange gange men forstår det ikke. kan i hjælpe mig med den :) -
Karakterblad
Forumindlæghej jeg har lige fået mine sidste standpunktskarakter i ottende klasse og jeg er bestemt ikke tilfreds jeg vil spørger om der er nogen som også har haft det sådan og har forbedret sin karakter? :) (og hvordan?) -
Reducer udtrykket.. hjææælp
Forumindlægopgaven hedder (2x -3)/2x : ( 6x * 4x2 )/4x2 jeg divider en brøk ved a gange med den omvendte alså (2x -3)* 4x2 / 2x * (6x-4x2) skal man gange i parentesen alså: 2x * 4x2 - 3 * 4x2 / 2x * 6x - 2x * 4x2 hvordan ganger jeg 4x2 i 2x ? (....- 12x3) / (12x2 - ..... ) -
Omkrystallisation
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en rapport omkring acetylsalicylsyre, og så ville jeg høre hvad principperne er i en omkrystallisation, for jeg brugte ethanol og vand som opløsningsmidler, men hvorfor opløses salicylsyre fx i disse to væsker og ikke acetylsalicylsyre. Hvad er princippet for at f... -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Molekylformel
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den sidste opgave om at finde molekylformlen? Ville være deeeeeejligt... Opgaven er vedhæftet. -
Hjælp! Indirekte tale - Konjunktiv
ForumindlægHej! Jeg har i den sidste tid forsøgt at "knække koden" ift. Konjunktiv, så jeg ville lige høre om jeg har anvendt henholdvis konjunktiv 1 og 2 korrekt i nedenstående oversættelse :) På forhånd, mange tak! :) Dansk: Hun mødte tidligt på fabrikken, så blev maskinerne sat i gang, hun ... -
Jobansøgning - hvad skal man skrive?
ForumindlægHej alle :-) Jeg har lang sommerferie fra gymnasiet i år, og har tænkt mig at finde et sommerferie job. Det er første gang jeg skal skrive en jobansøgning, da mine tidligere jobs har været ude på min farsarbejde og som barnepige for mine venners søskende/børn. Hvad skal man skrive i en go... -
Egenværdi for operatorer
Forumindlæghej mit seneste problem opstår ifbm. forståelsen af, hvilken rolle egenværdier spiller for kvantemekanikken. Når man måler på en operator i hilbertrummet, virker den jo på tilstandsvektoren. Så den egenværdi man får ud er vel et tal gange tilstandsvektoren. Er dette korrekt forstået? I så fald ... -
Das leben der anderen
ForumindlægHej jeg skal aflevere en opg. Om Das leben der anderen snart, men mangler bare at besvare det sidste spørsmål, som går ud på at jeg skal skrive en Personkarakteristik om Gerd Weisler, Georg Dreymann og Christa-Maria. -
Netto og Fakta
ForumindlægHej Jeg skal lave en litterær artikel af Jan Sonnergaards novelle Netto og fakta Den handler og en mand der er marginaliseret og mistet håbet og troen på sig selv. Alt er ligegyldigt. Jeg er stødt ind i et lille problem. En sætning jeg ikke kan forstå: " Vi har lige netop råd til at købe d... -
ARV AF KØN !
Forumindlæger der nogle her som kan forklare mig hvad 'arv af køn' er, for jeg er i gang med biologirapport, og jeg ved ikke hvad det er og google kommer ikke med noget /; -
Længden af PQ (vektorer)
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende opgave: http://i52.tinypic.com/2rhqjba.jpg Jeg fik alfa's ligning til x+4y+12z-36=0 og linjens ligning (spørgsmål 2) til (x,y,z) = (0,9,0) + t(4,-1,0), t E R (2) Men det sidste del af opgaven ved jeg ikke hvordan jeg skal udregne. Jeg kender godt afstandsformle... -
vektorer punkt og retningsvektor
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med samme opgave som her: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1319538 Men jeg kan ikke helt forstå hvordan den løses. Altså jeg kan vel beregne hældning ved formlen a = y2 - y1 / x2 - x1. Er det korrekt? Og hvordna løser jeg den sidste? Kan I forklare mig hvad ... -
energiomsætning ?
ForumindlægHvad er energi omsætning ? Er det samme som energidannelse ? -
Alkibiades (old)
ForumindlægSkal til old eksamen og er fuldt i gang med at læse. Har fundet noget at perspektivere til i de andre tekster men mangler noget til Alkibiades. Har fundet en masse guldkorn på sparknotes til de andre men kan ikke finde noget om Alkibiades :(Har tænkt på noget med den "Sokratiske metode"...
