Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5801 til 5820 af 11183
-
Perspektiveringen!
ForumindlægHvor slemt er det, hvis man ikke kan perspektivere til en tekst fra samme religion, men kun til religionen i sig selv? -
Billedkunst eksamen!
ForumindlægEr der nogen som har været til billedkubnst eksamen efter den nye reform? Jeg skal op her imorgen og jeg vil gerne vide hvordan det foregår. Får man et spørgsmål? For det er vist ret frit hvad man vil snakke om. Nogen der kan fortælle lidt? -
HJÆLP !! COS, SIN, TAN
ForumindlægHej jeg skal starte på gym i august måned og det er a-niveau er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig om Cosinus, sinus og tangens. Det er vel de første ting man lærer når man starter på gym. håber i kommer med nogen god forklaringer og beviser. på forhånd tak -
Ord til FSA - Dansk
ForumindlægHej, jeg vil gerne have nogle rigtige seje ord jeg kan bruge til den mundtlige eksame. F.eks som ontopoietikum som betyder lydord.. Husk at fortælle hvad de betyder.. Kom gerne med mange! -
Jeg skal starte på gymnasie
ForumindlægJeg skal starte til sommer på gymnasie, og vil da gerne være en smule forbredt. Hvad bliver man undervist i 1.g når man har valgt matematik på A nivo? :) Er det forskelligt fra gymnasie til gymnasie? -
Formelsamling !!!
Forumindlæghey Er der nogen flinke folk herinde, som har en god formelsamling til matematik for 1g højniveau vil blive rigtig glad hvis i kunne sende det til mig.. Please -
Utilfreds søges
ForumindlægJeg er netop i gang med at skrive en artikel, der giver udtryk for at lærere mener der er for meget tværfaglighed i det reformerede gymnasium. Det har givet udslag i nogle utilfredstillende resultater til eksaminerne. Til det ville jeg gerne stille nogle spørgsmål til en kommende 2. eller 3. g... -
Lavere karakter fordi jeg gik over tid
ForumindlægHej alle, Er det normalt i faget historie b, at det trækker ned, hvis man går over tid? -
SRO: Samme emne som i 2g?
ForumindlægMå man gerne skrive om den samme emne i SRO som man gjorde i 2g? Her tænker jeg på en uddybning af emnet med et eksperiment og noget hypoteseopstilling (bio/mat). -
For langhåret? (teori bag spin, protoner mm.)
ForumindlægJeg skal snart i gang med Studieretningsprojektet (der plejede at minde om SSO'en). Jeg har overvejet at skrive om NMR-spektroskopi (nuclear magnetic resonance), som bruges i den organiske kemi til at identificere stoffer. Teorien bag er noget med protoners spin og hvordan de vekselvirker me... -
Reaktioner
ForumindlægJeg skal op i kemi C nu her om noget dage. Jeg ønsker derfor en der kan uddybe lidt for mig, hvad der sker hvis man fx tilsætter Br2 til Na2So2O3 Altså: Br2 + Na2So203 --> Eller bare generelt andre stoffer, ikke nødvendigvis lige disse. På forhånd tak! /Jeanie -
Matematik A og kemi A - valg af emne?
ForumindlægHej folkens Sidder og prøver at finde ud af hvilket emne jeg skal vælge til mit SRP - fagene er valgt og det er blevet Matematik og Kemi, begge på A-niveau. Har siddet og kigget lidt herinde på siden, og kan se at der tidligere er blevet foreslået Reaktionskinetik - dette er dog en del af v... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey, skal inden længe skrive et større projekt i virksomhedsøkonomi ned finansiering som sekundærfag. Jeg er ikk typen, der er så meget til tal mv. jeg er mere til de bløde værdier og hummuniske indgangsvinkler. Derfor har tænkt på at skrive om supplerende rapporter (etisk-, socialt-, miljø-, k... -
Fermats sidste/store sætning
ForumindlægKære alle Jeg har brug for lidt hjælp til at beskrive hvad Fermats store sætning viser, hvad den siger og hvad fermat ville med den. sætningen er x^n+y^n=z^n hvor n ikke må være større end 2 da sætningen så ikke får en heltallig løsning. Er der måske nogen der kan henvise mig til noget godt mater... -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen -
Marketingmix
ForumindlægJeg har lige fået udleveret min problemformulering til SRP og skal bl.a. lave en virksomhedsbeskrivelse af Pilgrim, herunder målgruppe og marketingmix, og jeg kan simpelthen ikke huske hvad det marketingmix indebære nogen der kan lede mig i den rigtige retning -
FUNKTIONSBEGREBER
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil og hjælp mig med at finde og skrive funktionsforskrifterne Jeg kan virkelige ikke overskue koordinatsystemmet. Jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig -
Studiestart, gode råd søges
ForumindlægHej folkens Jeg skal starte om et par dage på VUC, en 2 årig HF Det er snart ved at være nogle år siden jeg har gået i skole. Så jeg sidder med den her tanke, hvad kan jeg gøre for at forberede mig? hvad ville i ønske i havde forberedt jer bedre på inden i gik igang? Jeg brænd... -
Electrophilic alkylation: Friedel-Crafts reaction
ForumindlægHej Jeg skal fremstille Phe-CH2CH2CH3, hvor Phe er phenyl, udfra Benzen. Umiddelbart vil jeg foreslå: Benzen + CH3CH2CH2Cl --> Phe-CH2CH2CH3 Problemet er dog, at der sker en rearrangering af carbon: Phe-CH(CH3)2 Derfor vil jeg tage udgangspunkt i følgende: Benzen + CH3CH2C(O)Cl --> Ph... -
løs mat B, ved brug af mat C
ForumindlægHej. (Fil vedhæftet) Jeg har store problemer med opgaven her, da jeg kun må bruge viden fra Mat C. Opgaven er: a) Bestem vinkel D b) Bestem højden BH Jeg har selv gjort mig nogle tanker omkring opgaven. Dem skriver jeg herunder. Besluttede mig for først at prøve om jeg kunne finde b (AH) ...
