Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 5941 til 5960 af 23765
-
Hej, jeg sidder fast med to opgaver i fysik, har lidt svært ved at se hvad svaret er. Det vil betyder meget, hvis i kunne hjælpe med at lave mellemregninger,...
Forumindlæg1. Betragt nu en ion der består af en kerne og en enkelt elektron med inerti me = 9.11 x 10^(-31)kg der udfører jævn cirkelbevægelse omkring den med radius på r = 1.45 x 10^(-10m). Den elektriske kraft mellem elektronen og kernen er F^(E) = 3.29 x 10^(-8)N Hvor stor er elektronens fart? 2. Ione... -
Bohrs formel, energitilstand, frekvens, bølgelængde, stråling, Vejen til Fysik B, opgave 50, side 79 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
Forumindlæga. Opskriv Bohrs formel for energiniveaurne i hydrogen og angiv tabelværdier for de indgående konstanter Mit svar er En = -hcR/n2 En = Energiniveau Plancks konstant h = 6,626176 * 10-34 J*s Lysets fart c = 2,99792458 * 108 m/s Rydbergkonstanten R = 1,0937318 * 107 m-1 ... -
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
Beregne bølgelængden ved brug af Rydbergformlen, Opgave 51, s 79, Vejen til fysik B2 (Knud Erik Nielsen og Esper fogh)
ForumindlægOpgaven er b) Benyt formlen (Rydbergformlen) til at beregne bølgelængderne for overgangene 3 tll 1 og 5 til 3 Ordet ¨til¨erstatter en pil som jeg har på mit tastatur. Jeg har prøvet at anvende formlen, men jeg kommer ikke frem til et helt andet tal end det,der står i facitlisten. Fac... -
er den lavet korrekt :)
Forumindlæghej alle sammen jeg har lavet min fysik rapport som jeg ikke er helt sikker på om er rigtig lavet :) Gruppe: Emil, Peter v. og Enver Formål. Det er øvelsens formål at vise hvordan man kan måle tyngdeaccelerationen (g) ved at studere et faldende metalrør. Under metalrørets frie fald regner vi med... -
Lufttryk i forskellige højder (Barometrisk højdeformel), Vejen til Fysik B2, Opgave 30, Side 32, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægSe evt vedhæftede fil med opgaveteksten og facitliste. Opgave 30. I denne opgave arbejdes der med den barometriske Højdeformel. a) Hvad er lufttrykket i 5600 meters højde? ------------------------ Mit forsøg: Den barometriske højdeformel: P = 1013 • e-0,000127 m-1 • h ... -
Ioner og næringssalte
ForumindlægHej, jeg er meget lost omkring de her spørgsmål til min rapport. 1. Hvad er sammenhængen mellem ioner og næringssaltene N, P og K? 2. Hvad er forskellen på opløseligheden af fosfat og nitrat salte? - Er de metaller eller ikke-metaller, og hvorfor? På forhånd tusinde tak -
hjælp plz..
Forumindlæghej folkens. hvordan skal man forklare struktur og prikformel for CO2 og CH4 i en rapport ? -
Indledning
ForumindlægHejsa, jeg ville lige spørge om i måske ville give mig noget input til at gøre min indledning noget bedre? Indledning Jeg har i mit studieretningsprojekt taget udgangspunkt i to ting. Nemlig to forskellige grundopfattelser og Cuba. Formålet med denne rapport, er at uddele den viden og fortolkning... -
Eksamen - hvordan skal det struktures?
ForumindlægHej - ville gerne høre fra nogle folk som har fået >9 i fysik mdt B-niveau. Hvordan de stukturede deres eksamen mht. teori kontra praksis osv. -
Spørg. om spændingsrækken
ForumindlægEr jeg helt gal på den ang opløsning af metaller i spændingsreækken. Jeg har skrevet: Metallerne kobber, søvl, platin og guld kan ikke opløses af H+, da syre kun reager med dem, der står til venstre for H+ i spændingsrækken. -
syre/base
Forumindlæghej alle samme er der ikke nogen der ´kan hjælpe mig med min fysik aflevering:spørgsmållet er reaktion af syre og metal -
A niveau
ForumindlægHejEr der nogen som ved hvordan det er at have følgene fag på højniveau: Dansk, Matematik, Fysik, kemi, Teknik???Er det fx hårdt??? Er der mange lektier???Hvad synes I? Jeg kan sandsynligvis godt klare fagene men er det hårdt at have 5 fag på A niveau???Med Venlig Hilsen:D ´Therackoo -
Spørgsmål vedr. reaktion mellem dibrom og kobber
ForumindlægJeg sidder og forbereder alle mine rapporter til jeg skal op mandag. Jeg er så stødt på noget jeg slet ikke fatter i Kemi hvor vi har lavet en journal hvor vi skal undersøge den kemiske raktion mellem et metal og et ikke metal. I nr 4 i fremgangsmåde hvor man skal fordele væsken i to reagensgl... -
Søger privatundervisning Kbh
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en pige der går i 1g, som gerne vil havde privatundervisning/lektie hjælpe i matematik, fysik og kemi. jeg søger en der kan hjælpe/undervise mig i matematik. Det må meget gerne være en der også kan hjælpe mig når jeg får rapporter for i fysik og kemi. Hvis i også kan hj... -
Dyppekogeren i en kogekande
ForumindlægHej alle Er igang med at skrive en rapport om nyttevirkningen af energi ved opkogning af vand, henholdsvist på en masseplade, induktionsplade og i en kogekande. Jeg ender indlysende nok, ud med at kogekanden har størst nyttevirking. Det tænker jeg er pga af dybbekogeren i bunden af kanden, da de... -
Ioner - hvorfor?
ForumindlægHvis vi f.eks tager NaCl, Som er en ionforbindelse. Men hvordan ved vi det? Er det fordi der ALTID, prøves at åbne ædelgasreglen? I så fald, hvorfor bliver alting så ikke ionforbindelser? C1 + H4 -> CH4 f.eks. ...hvordan ved man om der dannes en ion ud fra den info? Hvad gør jeg bør vid... -
NV-biologi grundforløb afsluttet
ForumindlægJeg har netop afsluttet grundforløbet i gymnasiet og skal skrive opgave i NV-biologi. Jeg har valgt at gå ud fra forsøget "kimnedfald" og evt. perspektivere til en del andre forsøg i NG, NV-fys, NV-kem. Hvordan griber jeg det an? Er det sådan at jeg skal skrive en informerende op... -
Rette? MEGA nemme opgaver!
ForumindlægOpgave 1 En dyppekoger er påtrykt en effekt på 450W. Den bruges til at bringe ½L vand i kog, det tager 23 min. Mens dyppekogeren bruges måles effekten med en watt-meter. Det viser 428W. a. Hvor meget energi bruger dyppekogeren? b. Hvor stor er afvigelsen i % mellem den påtrykte og den målte effek... -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne...
