Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5981 til 6000 af 160716
-
Lektiehjælp matematik hhx
ForumindlægHej Jeg går på gymnasiet (hhx) på 2. år og søger en dygtig mandlig studerende til lektiehjælp i matematik 3-4 timer ugentlig - god timeløn. MVH C. -
Vejen til matematik AB1 - Differentialregning HASTER
ForumindlægEr der nogen der har udregningerne til side 50, 51 og 53 i Vejen til Matematik AB1/Uden hjælpemidler?? Mvh Anna -
Matematik: Ligning for plan
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe med følgende opgaver: A) Bestem en ligning for det plan, der indeholder punkterne A(0,0,0), B(3,2;3,2;0) , E(0;0;4,8) og F(3,2;3,2;3,6). B) Bestem en ligning for det plan, der indeholder punkterne E(0;0;4,8), F(3,2;3,2;3,6) og T(0;9,6;10,8). Ved A) Min tanke er at start... -
Forkortelse af brøk, og omskrivelse af potens af a
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med noget matematik jeg er kørt HELT fast i. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an.forkort brøken:49a^2-25b^2/(7a+5b)^2Omskriv til en potens af a:a^3*a^5*(a^2)^3/a -
får man et problem hvis man ikke er aktiv i stx
Forumindlæghej jeg skulle spørger om jeg ville få et problem i gymnasiet (stx eller hf), hvis jeg ikke er aktiv i timerne og måske heller ikke så god til eksamaner....jeg prøver virkelig at fobedre mig men jeg kan bare ikke .. : ( jeg går i 9.kl nu og min vejleder siger jeg skal tage 10 kl men jeg gider ikk... -
S=1/2*a*t^2
ForumindlægS=1/2*a*t^2s står for vejlængden t for tiden a for accelerationenBestem nu a, når s=500 og t=17jeg har selv sat og regnet lidt på den og får a=1,23kan det passe for jeg er ikke sikker på om jeg har regnet den rigtig altså sat den rigtigt op. -
Skriftlig engelsk - matematiker
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har været til skriftlig engelsk i dag (jeg er matematiker).. Nogle af Jer der også har været oppe i dag?? Synes nemlig at det kunne være spændende at høre hvad I andre synes om teksten Andy Comes Back.. -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
Min matematik terminsprøve
ForumindlægHej alle. Jeg har været til fs10 matematik terminsprøve og det er ikke gået særlig godt. Jeg vil gerne have hjælp til at forstå, hvordan jeg løser de opgaver, jeg ikke har løst. Min besvarelse kan ses i vedhæftede fil. (Jeg uploader opgaverne i de næste 7 svar) -
Hjælp til matematik spørgsmål om Færøerne
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med min matematik opgave; Tabellen nedenfor viser udviklingen i befolkningstallet på Færøerne i perioden efter 2011. I en model kan udviklingen i befolkningstallet på Færøerne beskrives ved et andengradspolynomium N, hvor N(t) betegner befolkningstallet på Fæ... -
Matematik b-niveau
ForumindlægOpgaven lyder følgende, jeg har lavet opgave a men ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe b an. I en model for overfladearealet af en menneskekrop er O=m0,425*h0,725* 0,007184 hvor O er personens overfladeareal (målt i m2), m er personens vægt (målt i kg) og h er personens højde (m... -
Matematik mundlig eksamen
ForumindlægHej alle. Vi har ikke fået ret meget hjælp til at forberede den mundlige eksamen, og jeg er derfor rigtigt forvirret. Er der nogle der kan forklare mig hvad man skal? Det er A niveau, og mit problem er at gennemskue spørgsmålene som fx kunne lyde: Finansiel regning Du skal udvælge... -
At blive bedre til matematik
ForumindlægHejsa. Jeg kæmper en del med matematik på B-niveau. I forvejen sørger jeg for, at tage notater og benytte mig ff den hjælp jeg kan få, desuden bruger jeg frividen.dk I øjeblikket har vi differentialregning, hvilket jeg synes er meget svært. Er der nogle forslag til hvordan man kan blive bedre ... -
Matematik hjælp, og gerne meget hurtig.
ForumindlægEr der nogen der har besvarelserne på: STX b-niveau, fra december 2007 ? - og måske ville sende dem til mig ? -
Matematik aflevering.... Funktioner
ForumindlægHej med jer :D Jeg har en matematik aflevering, hvor en af opgaverne fik mig til at give op. Jeg håber at I kan hjælpe mig med den. Jeg har taget et screenshot af den (håber det er god nok, til I kan læse den) På forhånd :) -
matematik opgave heeeeelp !
Forumindlægjeg skal som en opgave i matematik finde ud af, hvad beviset er et bevis for og hvorfor denne ligning er forkert og kan slet ikke se han gør noget galt ?? Jeg har døje med min bankrådgiver. Mit budget for næste år baserer sig på følgende bevis (som rådgiveren fortæller mig er fusk) (vi får af ... -
Integralregning: redegør for arealfunktionen A(x)
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Blands andet skal jeg gøre rede for arealfunktionen A(x) for en kontinert og ikke negativ funktion f(x) Nogen ideer til hvad der menes med det? -
Matematik - accerelation, hastigheden, vejfunktionen
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med den her matematik opgave. Vi fik den for som lektie. Den er ikke fra pensum, men vores lærer vil gerne have vi laver den, men da jeg ikke er særlig god til matematik i forvejen, gør det her det ikke meget bedre. Håber jeg kunne få lidt hjælp :') Opgaven: En b... -
a
Forumindlæg2 -
AT 2019 - biologi/matematik
ForumindlægHej Vi har fået årets AT emne om havet, og der kommer det helt store spørgsmål, emnet. Jeg vil rigtig gerne bruge fagene biologi, matematik eller idræt. Jeg har absolut ingen ide, så alt vil være brugbart, så bare skyd med emnerne . Hilsen eleven uden emne
