Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 6361 til 6380 af 174808
-
Matematik opgave om el forbrug
ForumindlægOpgaven lyder således:Hos et elselskab kan man ved betaling af sit årlige elforbrug vælge imellema) 94,6 øre/kWh ogb) 0,67 kr./kWh samt en årlig afgift på 582 krFor hvilke forbrug var a) dyrere end b)Hvad skal jeg bruge for at udregne dette?? Kan jeg regne det ud med 2 ligninger med 2 ubekendte??... -
Bestem t, så vektorerne a og b
ForumindlægHej alle sammen.. håber i kan hjælpe mig, er ret lost!! Så håber på et detaljeret svar.. Har vedhæftet opgaven -
Matematik Hf C-niveau Skriftlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik c-niveau på hf i skriftlig eksamen her om få dage, og jeg er i tvivl om hvorvidt hjælpemidler er tilladt. Eksamen varer 3 timer. Tak på forhånd. -
Er det normalt i Gym i matematik timer ?
ForumindlægHej , for det første vil jeg sige at jeg har gået i 1.g for 3 måneder og hver gang i matematik timer , giver min lærer giver bare opgaver til elever som vi skal løse uden at forklare eller lave en eksempel hvordan man løser opgaver men nogle gange viste han eksempel, men han forklarede ikke t... -
Hjælp til forståelse af en matematik opgave
ForumindlægHej, jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan løse og skal forstå opgave 2 a, b og d Jeg er helt blank, i forhold til hvordan jeg beregner med 1/4 mindre medlemmer? Håber I kan hjælpe -
Til DIG som har været til eksamen i matematik mundtligt
ForumindlægHar lige nogle sprg. Hvor langtid skal man være inde og fremlægge om sit emne man har trukket? Stiller de meget svære spørgsmål? og hvad spørger de f.eks. -
("Problemspørgsmål") i Matematik.
ForumindlægVognen bliver lldne Tårn løftet 52 meter op i Det Gyldne Tårn. Turen op tager 24 sekunder. * Beregn vognens gennemsnitsfart på vej op. - Hvordan gør man det? Håber i kan hjælpe alle jer kloge og smukke piger. :) -
3 sværer opgaver a niveau
Forumindlæghttps://files.itslearning.com/file/GetFile.aspx?FileName=Matematik+Opgaves%e6t+3.pdf&Path=ZxgXzv7VZwFFyN%2baFtaa7%2ftT1nMNWOJDUc7kSmMIvUHci2FODxBu90INLiRHR0zEhrGS45BbgMxbH0DCK3t8Y%2fUEpSQDLehl8q6ib%2b8le1ijIanAhKflNywof1EIKa8ip%2fGaJb81uxxnpc2YsukJqx7g7yn%2fYpkA1g%2f1Oas%2b%2bSg%3d&MimeTy... -
hjælp til lidt matematik
Forumindlæghej, jeg gået helt i stå ved de her spørgsmmål, ska op i matematik i morgen... så håbe rnogle kan hjælpe... 1. Fortæl hvordan man kan afgøre om et givet sæt af punkter kan beskrives ved en linær, eksponentiel eller potensfunktion. 1. giv et eksempel på hvordan man kan finde en model/forskrift d... -
Løs ligning uden maskine?
ForumindlægVille bare lige høre om denne ligning kan løses ved hjælp af håndkraft dvs. uden brug at maskine: 1/4x^3 - x^2 - x + 4 / (x+2) = 3/4x^2 - 2x - 1 -
Sætte uden for parentes
Forumindlæg30x + 15y - 5z noget med jeg ska sætte den uden for parentes.Jeg får den til : 15 * (X + Y - Z)men jeg er ik sikker på 15 delen, men hvordan ved man hvilke af de 3 tal man har man skal bruge ? -
Mundtlig eksamen i Matematik
ForumindlægHej kære studieportalbrugere :) Jeg skal snart op til matematik eksamen og er i gang med at forberede mig. Og derfor ville jeg hører hvad jeg kunne sige her. 1. Statistik og ulighed Gør rede for centrale begreber inden for deskriptiv statistik: grupperede observationer, kumuleret frekvens, sum... -
Kombinatorik, Udtagelse af ordnede delmængde uden tilbagelægning, Eksempel 3, Side 20, ( E. Skovbjerg og Å. Sørensen)
ForumindlægEksempel 3 Vi betragter delmængdeudtagelsen i eksempel 2 som et eksperiment, og vi ser på opgaven: Find sandsynligheden for hændelse h: Det dannede tal er mindre end 500. Hvis tallet skal være mindre end 500, skal det første ciffer være 1, 2, 3 eller 4. Ved første t... -
Hjææælp inden årsprøven matematik
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til årsprøve i matematik i morgen. Vi har fået nogle spørgsmål af vores lærer, som vi kan komme op i, men der er desværre to af spørgsmål som jeg ikke rigtig forstår. kan ikke huske hvad toppunktformlen og faktoropløsningen er. Hvad kunne jeg evt skrive om de to sp... -
Hjælp til opgave - matematik B på HHX
ForumindlægHej alle. Sidder og laver emneopgave i matematik. Har lavet de andre opgaver, men denne kan jeg simpelthen ikke finde ud af. Håber på lidt vejledning. Det er en aflevering om monotoni og ekstrema. -
Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)
ForumindlægHej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd! -
Konkurrencer i Matematik i gymnasiet
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der søger udfordringer i undervisningen ift. matematikken og nogle andre fag, så jeg ville bare gerne høre jer, om der findes nogen matematikkonkurrencer enten på gymnasieplan eller på højere plan, og i så fald, hvilke? Jeg er velvidende om Georg Mohr, som jeg stø... -
Matematik: Største og mindsteværdi
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe med denne opgave? En metalstang på 100 cm klippes i to dele, og hver del bruges til at lave en kvadratisk ramme; lad x være længden af det ene stykke. Bestem en regneforskrift A(x) , der angiver det samlede areal af de to rammer. Tegn grafen for A(x) og an... -
meget vigtig opgave! HJÆLP (matematik )
ForumindlægHej folkens Jeg har igen brug for hjælp med en opgave, da jeg føler mig lidt usikker med hvordan jeg skal beregne opgaven osv. Spørgsmålet lyder: Et bestemt radioaktivt stof har en halveringstid på 30,17 år. I en model kan mængden af tilbageværende stof som funktion af tiden beskrives ved N(t... -
Løsning af ligning uden lommeregner..
ForumindlægGodaften. Jeg vil meget gerne vide og lære hvordan man løser følgende ligning uden lommeregner: f(x) = 35,482*e^-0,628 På forhånd tak.
