Matematik

Er det normalt i Gym i matematik timer ?

16. november 2015 af cptschmidt (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej ,  for det første vil jeg sige at jeg har gået i 1.g for  3 måneder og hver gang  i matematik timer , giver min lærer giver bare opgaver til elever som vi skal løse uden at forklare eller lave en eksempel hvordan man løser opgaver men nogle gange viste han eksempel, men han forklarede ikke  trin for trin hvordan man løser opgaver.  jeg glemte at sige at vi skulle have læst opgavers emne i bogen  først , inden vi løste opgaver, bogen er ret " ok " men ikke " god nok " til at forklare om emnet 

f.eks den gang hvor vi fik opgaver om  2 ligninger med 2 ubekendte. Læreren kom med et eksempel og igen forklarede han ikke trin for trin hvordan man løser opgaverne :'( og jeg blev nødt til at bruge min fritid til at google hvordan man løser opgaverne.

men i sidste år hvor jeg gik i 10. fik jeg 10 i math både skriftlig og mundig dog pga. min math lærer , hun  forklarer grundig trin for trin hvordan man løser opgaver. derfor er jeg forvirret  om det er normalt at han underviser sådan.

Jeg vil spørge jer om hvordan underviser jeres math lærer.  gører de ligsom min lærer ? eller forklare de alt trin for trin som en god math lærer?

ps. min klassekammerater lærer heller ikke så meget af  i timer pga. den måde læreren underviser

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. november 2015 af Jerslev (Slettet)

Står det ikke i jeres bog, hvordan man løser dagens opgaver?

Svar #2
16. november 2015 af cptschmidt (Slettet)

Står det ikke i jeres bog, hvordan man løser dagens opgaver?
- - -

mvh

Jerslev

jo , men hvis opgaver er kompliceret så er det svært at løse  især opgaver med trigeometri( jeg har den lige nu)  hvor man skal bruge cosinus,sinus, whatever til at finde svaret,og læreren forklarer ikke hvad er det først man skal kigge på :'(

Brugbart svar (0)

Svar #3
16. november 2015 af PeterValberg

... jeg glemte at sige at vi skulle have læst opgavers emne i bogen  først ,
inden vi løste opgaver...

Det virker som en helt okay måde at gøre det på, ...
et af tidens nye trends: "flipped classroom"

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Svar #4
16. november 2015 af cptschmidt (Slettet)

Det virker som en helt okay måde at gøre det på, ...
et af tidens nye trends: "flipped classroom"

- - -

med venlig hilsen

Bogen hjælper med at løse nogle nemme opgaver men ikke de svære  :D

+ er enig med dig flipped classroom der :D

Brugbart svar (0)

Svar #5
17. november 2015 af mette48 (Slettet)

"Citér f.eks den gang hvor vi fik opgaver om  2 ligninger med 2 ubekendte. Læreren kom med et eksempel og igen forklarede han ikke trin for trin hvordan man løser opgaverne :'( og jeg blev nødt til at bruge min fritid til at google hvordan man løser opgaverne."

Det burde ikke overraske dig at du skal arbejde med stoffet selv. Det er nu engang den måde man lærer på. I gymnasiet forventes det at man har styr på det grundlæggende stof, så det kan benyttes til mere kompliserede emner.

Løsningen på dit problem er ikke at bruge tid på at google for at få løsningen, men selv at arbejde med udgangspunkt i det grundlæggende stof.

Læs evt teksten i bogen igen, når du går i stå og læs teksten grundigt.

Skriv et svar til: Er det normalt i Gym i matematik timer ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.